Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hallo René, Dank voor je uitleg. Ik ben me inderdaad bewust van het feit dat Alfear deze conclusie trekt op grond wat is Betekenis gevraagd van een bijschrift (tekst) Fred
excuses, hierbij de scan van bedoelde tekst Van wie en wat koopt Willem de Nijver Paul Hogervorst
Klopt en hartelijk bedankt voor deze snelle reactie! Ik ga de familie verder voor zover mogelijk zichtbaar maken in de Transcriptie Huwelijksakte weer een stapje verder... c van der Burgt
Graag een link naar de tekst. Van wie en wat koopt Willem de Nijver Wim
Een beginnetje met wat hiaten Coepoortsgraft, meerder dan van yder [tussengeoegd bovengeschreven woord, niet zichtbaar Transcriptie Leids Bonboek René van Weeren
Dag Fred, Dank voor je uitleg. Het maakt het er niet makkelijker op. Aldfaer kent namelijk de familierelaties toe op Betekenis gevraagd van een bijschrift (tekst) René van Weeren
15 decima quinta baptizatus est Jacobus Henricus, filius legi- timus Joannis Jacobi Gillis et Annae Mariae Reijns, quem Transcriptie Huwelijksakte weer een stapje verder... René van Weeren
Dank jullie wel Geert en Wim. Het is mij weer een stuk duidelijker geworden ! Wat is het beroep van Jacob? Jan Bonsel
blaauwverwersknecht. Voor betekenis google op blauwverver. Wat is het beroep van Jacob? Wim
Hij is blaauwvervwersknecht. Een blauwverver is iemand die, bijvoorbeeld gebruikmakend van de kleurstof indigo, kleding Wat is het beroep van Jacob? Geert Ouweneel
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Anna Corneli Schetien en Jacobus, Joannis Gillis c van der Burgt
Super, Geert! Fijn dat ik weer op u kon rekenen. Heel erg bedankt, ook voor de andere transcriptie. Transcriptie Huwelijkse voorwaarden Kaya
ende voor de nabeschreven getuygen, in eygener personen gecomen ende verscheenen zijn, den eersamen Jan Mortel, mr Transcriptie Huwelijkse voorwaarden Geert Ouweneel
Ik heb nog een paar gaten in dat land te Meerle kunnen dempen, maar desondanks zijn er toch een paar verdronken kalveren Verkoop van land te Meerle met gaten ?? Michel G.
Jan Mortel zaliger Heeft ten behoeve van sijne erffge- namen van ter zijde naargelaten: Een huys ende erve, staende ende Transcriptie collaterale successie Geert Ouweneel
p. 2 Transcriptie Huwelijkse voorwaarden Kaya
Hallo Geert, superbedankt voor de aanvullingen! Akte Pieter Stassijns - Gulden Cruys Mechelen - 16/02/1571 Carlo van Eysendyck
Hartelijk dank , ik kan hier nu verder mee ! brief willem van oranje Paul
René, je kijkt niet verkeerd en bent niet verwart!! Deze conclusie wordt getrokken in het programma Aldfear bij het Betekenis gevraagd van een bijschrift (tekst) Fred
Met hiaten en oznekerheden: Pieter Stassijns heeft vercocht jouffrouwen Dorotheen Schallien ende jouffrouwe Kathelijnen Akte Pieter Stassijns - Gulden Cruys Mechelen - 16/02/1571 Geert Ouweneel
Monseigneur Ruyckhaver wilt ons Derch Reyneschup? senden van t'ghene onsen viandt schijnt aen te willen rechten. Hoe brief willem van oranje Geert Ouweneel
henfriks moet uiteraard Hendriks zijn Anna Corneli Schetien en Jacobus, Joannis Gillis René van Weeren
De tweede: 8 dedi testimonium libertatis et consensus mei pro solemni- zando in Alphen matrimonio inter Cornelium Jacobi Anna Corneli Schetien en Jacobus, Joannis Gillis René van Weeren
De eerste: Dec[embri]s 4 Anna Cornelii Scheltiens, vidua Jacobi Gillis et deinde uxor Marinus Cornelii Cleren, quae Anna Corneli Schetien en Jacobus, Joannis Gillis René van Weeren
Veel dank, René! Dat was een latertje Ondertrouw 1580 Amsterdam jan