Reactie Onderwerp Auteur Datum
is ..mergewant mss kamergewater? bad of wc..? stukje 1468 Carina
jeetje wat knap Otto! Nu ben ik wel benieuwd of er nog specifiek iets wordt gezegd over wel medicijn ze het hebben stukje 1468 Carina
Op huyden desen 10e December 1630? compaereerdem Helena Jaspers- dochter ende Maeyken Thonisdochter, als gemachtich Graag hulp bij transcriberen akte uit 17e eeuw Geert Ouweneel
Duizend maal dank Geert! Onderzoek van Gestel Aart van Gestel
Zijn voor schepenen ondergeschreven gecompareert Handerick Lambertsz van Gestel, jonghman, toecomende bruydegom ter Onderzoek van Gestel Geert Ouweneel
Tot nu toe kan ik weinig ervan lezen, een aantal keer staat er till in deze akte, dat lijkt me Zweeds. Transcriptie vraag zweeds contract Otto Vervaart
@René, jouw lezing promissione is beter, promiserunt zou met één s zijn! Gisterenavond was het duidelijk al wat later Nog twee gaatjes .... Otto Vervaart
Dank je voor je reactie Otto. Het zou best wel eens Duits kunnen zijn. Ook Latijn of Frans is mogelijk. Er zitten veel Transcriptie vraag zweeds contract Hans Cats
Ik heb een iets afwijkende versie: Et p[ro] p[rom]mission[e] omnibus adimplendum = En als belofte om alles te voltooien Nog twee gaatjes .... René van Weeren
Beste Carina, ik maak een begin, eens kijken hoe ver ik vanavond ermee kom: Extraordinarie item pro domina medecyn stukje 1468 Otto Vervaart
Beste Hans, het schrift van deze akte oogt nogal Duits, dat maakt het op een andere manier wat ingewikkelder om te Transcriptie vraag zweeds contract Otto Vervaart
Beste Guido, r. 22 eindigt zo te zien met promisserunt omnibus, r. 23 zou kunnen beginnen met adimplemendum . Nog twee gaatjes .... Otto Vervaart
Ook Geert en Michiel, bedankt voor de toevoegingen ! Hartelijke groeten, Jan Bonsel Jacob Boonsel en Jannetje Jans trouwen in 1666 Jan Bonsel
Heett er n(iemand) een idee van r 22 - 23 ? Latijn voor mij .. zie laatste akte Groeten en bedankt Nog twee gaatjes .... Guido Snoeys
Bedankt voor jullie hulp. Doodsoorzaak Sven Olsen
meningitis tuberculoris zoek maar eens op tuberculeuze meningitis Doodsoorzaak Andreas
septico pyaemi(a) zoek maar eens op pyemie Doodsoorzaak Andreas
Ik denk: meningitis turberculosa (nr. 30) Doodsoorzaak Geert Ouweneel
Ik denk: meningitis turberculosa (nr. 30) Doodsoorzaak Geert Ouweneel
De zoon van de bovenstaande man is kort na zijn dood ook overleden, hij was slechts 4 jaar oud. Het gaat hier om Doodsoorzaak Sven Olsen
Bedankt voor de aanvulling, René. Militair KNIL archief, veroordeelt tot detentie en ontslagen Sven Olsen
heel erg bedankt, je hebt me super geholpen groet, Mildred inschrijving overlijden Paulus van Gogh Mildred de Kok
Hi Mildred, Ja Google maakt er soms wat van :-) Het komt er op neer dat Paulus, die gezond en wel was, in het bijzijn inschrijving overlijden Paulus van Gogh An
Goedemorgen An, heel erg bedankt voor je "vertaling" heb via vertaalsite latijn nederlands geprobeerd te ontcijferen wat inschrijving overlijden Paulus van Gogh Mildred de Kok
23 Martii Paulus Kelders alias van Goch foris negotiorum gratia existens cum eodem die omnibus sani ac valentis officiis inschrijving overlijden Paulus van Gogh An