Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dank je wel, Andreas! Overlijdensakte Catharina Verbeke 13/3/1653 Hamme (O-vl Be) Veerle Heyman
Nee 1 nog maar 1 pagina attestatie juni 1758 Arthur
De naam lijkt te beginnen met 'Rut...', maar helaas kan ik je niet aan de volledige naam helpen. De lijst is inderdaad Wat staat hier? Mariët Bruggeman
Beste Frank, voor mij gaat het lezen van Latijnse tekst helaas niet lukken. Ik hoop dat er gebruikers zijn van dit forum Franciscus Spierinck, relatie? Mariët Bruggeman
Beste Marc, in de eerste regel staat inderdaad 'in de saeke', wat er daarna staat kan ik helaas niet lezen. Onder 2 hulp bij transcriptie Mariët Bruggeman
Beste Arthur, begrijp ik het nu goed dat deze en jouw volgende oproepen over deze attestatie al via een andere oproep attestatie juni 1758 Mariët Bruggeman
Beste Gilbert, ik lees Thyenholt of Thyenhelt, maar ik zie ook een afkortingsstreep boven de tweede lettergreep, dan toponiem op de opwas voor Rotterdam in 1540 Otto Vervaart
Beste Anton, wat een ontzettend leuke reactie. Een waar compliment aan alle vrijwilligers die aan dit forum meewerken Sententie Hof van Holland 1549 Mariët Bruggeman
Beste Geert, Hartelijk dank voor deze en alle vorige transcripties. Ik zal de redactie van WAT STAAT daer ? benaderen Sententie Hof van Holland 1549 Anton Seventer
Catharina Verbeke uxor Livini van Vossele qui simul in matrimonio vixerunt 64 annis a 14 annis celebrarunt jubileum Overlijdensakte Catharina Verbeke 13/3/1653 Hamme (O-vl Be) Andreas
Zeeghers, Sasbout, Snouckaert, Weldam ende de Waert ende gepronunchieert den 11en Marty anno 1548 stilo curie voorsz. Sententie Hof van Holland 1549 Geert Ouweneel
sijnde de gansche erven belast met dry vat een spint rogge en twelff stuivers twee ducaten chins aen het huys Well transcryptie gevraagd Geert Ouweneel
Beste Geert, Dat gaat snel. Hartelijk dank! Anton van Seventer Sententie Hof van Holland 1549 Anton van Seventer
Dag Geert, zeer bedankt. Ik vond helaas nog een klein stukje tekst op de linker pagina totaan no 122. Zou je dit tot transcryptie gevraagd Fred
121 Obligatie van den armen tot Wanssum tot lasten van Lens Dielen Wij Theodorus Josephus Roeff, Pieter Raymaeckers ende transcryptie gevraagd Geert Ouweneel
Misschien Muys van Holy, een bekende Dordtenaar in die tijd. Een verbastering dus Holy> Olie Wie is muijs van olie Geert Ouweneel
de voorsz. weten an hem gedaen, noeyt gecompareert en was, hadde t'selve de konincklijcke majesteyt te kennen gegeven Sententie Hof van Holland 1549 Geert Ouweneel
en de 2e transcryptie gevraagd Fred
Dag Geert, Excuses voor het ongemak. Ik doe het even opnieuw. Het gaat om item 121 op de eerste afbeelding, met het transcryptie gevraagd Fred
Beste Geert, Wederom mijn dank voor het uitstekende werk. Mijn stamvader heette Nicolaes van Cronenburch, maar zijn Sententie Hof van Holland 1549 Anton van Seventer
Hallo Wim, Wat opvallend! Heel erg bedankt en een fijne avond, groet, Sanne 1748 dubbelhuwelijk? Sanne
getrout hebbende joufrouwe Cornelia van Croonenburch ende wel wetende dat t'voorsz. lant in erfchijns uytgegeven was Sententie Hof van Holland 1549 Geert Ouweneel
Beste Geert, Weer reuze bedankt voor de snelle service. Met vriendelijke groet, Anton van Seventer Sententie Hof van Holland 1549 Anton van Seventer
Dat zou ik aan de redactie van de site vragen. Sententie Hof van Holland 1549 Geert Ouweneel
goeden dat zij daervan haer verclaringe souden connen doen voor den voorsz. hove omme den cooper daerinne gedecreteert Sententie Hof van Holland 1549 Geert Ouweneel