Reactie Onderwerp Auteur Datum
Wederom veel dank René! Interessant dat hier de ouder van Elisabeth van der Merct zo specifiek worden genoemd. Groet Verzoek transcriptie Marc
Knap Guido, daar is verder weinig aan toe te voegen. 1. Meester Willem Bertels barbier ^als momboir ende naeste vriende Help weer latijn in Antwerpse acte 1467 Michel G.
op Papenbroeck. Het Papenbroek is een natuurgebied in de Belgische gemeenten Bekkevoort en Diest. Het gebied is 9,8 Doopakte uit Diest (1714) Geert Ouweneel
Chris, geweldig geheugen heb jij, maar Mechteld reist wat af en wie weet, bovendien koopt ze kasteel Amerongen voor haar Hulp gevraagd vreslijk Duits schrift. roel
Ik ben er al achter om wie het gaat: Mechtild Gräfin zu Waldeck und Pyrmont (1826-1899). https://stamboomvragenforum.nl Hulp gevraagd vreslijk Duits schrift. ChrisvD
Oost Friesland kent waterschappen die zorgen voor de bescherming tegen zeewater en voor afvoer van overtollig hemelwater Duitse akte ChrisvD
Herman, Vergelijking met de letter r elders in de inschrijving lijkt het me toch Kuijstens op te leveren. Verzoek transcriptie René van Weeren
Jan Kuijstens Kuijsters ? Verzoek transcriptie herman
den XXVIIIen Novemb[ris] 1603 extraordinaris* Compareerden voor Tijs Pietersz commissaris Jan Kuystens van Verzoek transcriptie René van Weeren
Dat zal waarschijnlijk het gehucht "Struik" zijn. Dat is een plaatsje in Bekkevoort (Vlaams-Brabant). Dankuwel om het te Miskom - Overlijdensakte ui 1776 Guillaume
Dat is waarschijnlijk het gehucht Struik. Dat ligt bij Assent. Bedankt voor de verklaring! Miskom - Overlijdensakte ui 1776 Guillaume
laatste letter is een k, dus Struek (al weet ik niet welke plaats hiermee bedoeld wordt) Miskom - Overlijdensakte ui 1776 Andreas
Met enige onzekerheden: Montag. Daß ist eine unglückliche Reise hierher und ich will mich auch nicht mehr von Willy Hulp gevraagd vreslijk Duits schrift. ChrisvD
Hi Sander, wat een bijzonder verhaal. Het wapen staat in spiegelbeeld zodat wanneer de ring in de zegellak op de envelop Deze zegelring is in 1945 gevonden in concentratiekamp Dachau. Marc
Beste René en Herman, Hartelijk dank voor de vertaling. MvG Alex Pieter Blijenburg x Janneke Vastmans Alex
Zou u misschien ook weten wat met "Struet" bedoeld wordt of waar ik oude plaatsnamen kan vinden? Nergens op het internet Miskom - Overlijdensakte ui 1776 Guillaume
Tweede deel. Latijnse brief Elsa
Hi Wil, het gaat over o.a. de verkoop van een stuk beemd, gelegen in de parochie van Waalre op een plaats genaamd Bosch Protocol 1250-399v An
Bedankt René! Miskom - Overlijdensakte ui 1776 Guillaume
5 Mar[tii] obiit Gertrudis Goedtleven ex Struet habens aetatem circiter 60 annorum relicto viro suo Henrici Serre Miskom - Overlijdensakte ui 1776 René van Weeren
Dag Alex en Herman, Ter aanvulling: De datums van jullie kloppen beiden: 28 november is de ondertrouwdatum, 11 december Pieter Blijenburg x Janneke Vastmans René van Weeren
1.In de marge staat: getrouwt te Ginneken op 11 december (= andere datum!) 2. Ik lees dat ie trompetter onder vicomte Pieter Blijenburg x Janneke Vastmans herman
Bij deze ook de akte: https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventari… Miskom - Overlijdensakte ui 1776 Guillaume
Bedankt! Staden - Doopakte uit 1767 Guillaume
De link naar de akten in het bericht hierboven werkt niet als u het daar aanklikt. Kopieer ze s.v.p. in uw browwser of Koloniaal Verleden Dordrecht. Uw hulp gevraagd bij transcripties! Historisch Ken…