Reactie Onderwerp Auteur Datum
Een eerste aanzet, nog niet alles, en ik ben niet helemaal zeker over de muntsoorten... huyse ende hoff, met sijnen Transcriptie gevraagd van bijgaand document René van Weeren
Baptizatus est Joannes filius Hermanni Vaesen et Margaritae Andriesen coniugum, suscepit Agnes Vaesen. 'echtelieden' i.d laatste check.. Pauwel
Chris Met dit document ben ik nu zeker van die Jan Van Landschoot dat hij notaris is. Ik had al een aanwijzing. Alvast Leiden 1668 Hans Van Landschoot
De eerste bladzij (niet alles even zeker!): Den 19. Maii 1668 Compareerden den E. Johan van Lantschoot notaris tot Leiden 1668 ChrisvD
Haren N.Br. over de Maas, boven Oss 'trans mosam' Pauwel
Is er een gegadigde voor transcriberen? hartelijk dank alvast Mechelen 1686 Akte 2 H
Doe maar Verzoek transcriptie notariele aktes Geert Ouweneel
vervolg 3 Transcriptie Notariële akte 1734 André Gresnigt
vervolg 3 Transcriptie Notariële akte 1734 André Gresnigt
vervolg 2 Transcriptie Notariële akte 1734 André Gresnigt
vervolg 1 Transcriptie Notariële akte 1734 André Gresnigt
Beste Geert, Ik stuit per toeval op dit forum op zoek naar vertalingen van een notariele acte en zie dat je een aantal Verzoek transcriptie notariele aktes Daphne Schelkers
Dag René, We komen er niet uit hoe we dit 4e deel (en daarmee ook het derde deel) moeten interpreteren. Wat koopt Willem Rijsingen 2 Ria van de Laak
dat klopt, maar de rest heb ik nog niet verder kunnen bewerken, te moeilijk. Leiden 1668 Hans Van Landschoot
Het is een Amsterdamse akte: https://archief.amsterdam/indexen/persons?sa=%7B%22person_1%22:%7B%22se… Leiden 1668 ChrisvD
Goedemorgen René, Heel hartelijk bedankt! En een hele fijne dag gewenst, Groet, Sanne Graag een check Sanne
heel hartelijk dank voor de transcriptie en uitleg. Omslag Rochefort Jo Strijbosch
Oh, en natuurlijk de locatie van het bestand! Dit is: https://www.familysearch.org/search/catalog/54741?availability Graag nog een check..! Sanne
Dag Sanne, slechts enkele aanvullingen; de halen die op een s lijken, zijn feitelijk een n aan het eind van een woord Graag een check René van Weeren
Bedankt voor de aanvulling Jeanne! Latijnse tekst in doop 1734 Sanne
Bedankt mensen, we ontrafelen verder ... Guido Verwarrende acte 1448 Antwerpen Guido Snoeys
Recht daer af te gevene ende nemene, vermoed ik. Verwarrende acte 1448 Antwerpen Pauwel
10 eede solemneel noots Leiden 1668 ChrisvD
7 … Ende he[b]ben 9 boeckv[er]koper alhier 13 ... 6 uyren De gepresenteerde transcriptie, merk ik nu, verdient ook de Leiden 1668 ChrisvD
Wat me bij eerste lezing te binnen schiet: 3 notaris 10 eede solemneel 11 versocht sijnde getuygt 12 waar te sijn Leiden 1668 ChrisvD