Reactie Onderwerp Auteur Datum
r. 8 Sbackers? erve Enkele nieuwe woorden ?? 1427 Antwerpen Pauwel
Luidt de naam niet Van Houcke? Krankzinnige Cornelis Pauwel
met dank aan de auteurs van Het Bosch' Protocol, een praktische handleiding Bosch protocol 1185 8V Pauwel
Mijn eindbod. 3 februari 1407 [1] Ghisbertus van den Broeke filius quondam Johannis van den Broeke duos modios siliginis Bosch protocol 1185 8V Pauwel
r. 6 ... Testes Rover et Heijme, datum in crastino Purificationis. in crastino Purificationis is de dag na Maria Bosch protocol 1185 8V Pauwel
Volgens mij zijn de bedragen in cronen uitgedrukt. Die muntsoort kom je wel vaker tegen in de Antwerpse registers. Met Nog enkele woorden 1428 Antwerpen Michel G.
[1] Ghiselbertus? van den Broecke filius quondam Johannis van den Broecke duos modios siliginis hereditarie pactionis Bosch protocol 1185 8V Pauwel
hoe waer is, dat omtrent vier jaeren geleden, sonder den præcisen tijdt onthouden te hebben t' mijnen huijse voorseijdt Oplossing Paleopuzzel 103: Moedige moeder vs. opdringerige onderschout Andreas
Dag René, dank voor je snelle en waardevolle reactie. Ik dacht al dat het inhoudelijk niet veel bijzonders voorstelde Ibris? Hans
Dag Hans, Het is inderdaad een verkorting van de formulering 3bus [tribus] proclamationibus praeviis = na de drie Ibris? René van Weeren
Onderaan op fol. 10r wordt een datum genoemd: 27 januari 1407. Bosch protocol 1185 8V Pauwel
Ik vermoed dat het de afkorting cron voor cromstaerten is. Deze muntsoort werd in Vlaanderen tussen 1416 en 1430 Nog enkele woorden 1428 Antwerpen René van Weeren
Van de geel gearceerde woorden ben ik onzeker eersaeme vi[du]a Vander Waght, huysv[rouw]e Cornelis Van Loveke Alsoo van Krankzinnige Cornelis René van Weeren
Ditmaal mét hopelijk meer gepaste afbeelding. Krankzinnige Cornelis Fré Vanhooren
hoe waer is, dat omtrent vier jaeren geleden, sonder den præcisen tijdt onthouden te hebben, t'mijnen huyse voorsz Oplossing Paleopuzzel 103: Moedige moeder vs. opdringerige onderschout Geert Ouweneel
Heel erg bedankt voor uw hulp! Hier heb ik heel veel aan, dankuwel! 6/6 Antonio Lopes Suasso Kristen Beukers
gelijck oock in de uytspraecke daerop te volghen in manieren als vooren te laten condemneren, welcke condemnatie de 6/6 Antonio Lopes Suasso Geert Ouweneel
Heel erg bedankt Geert! 2/2 Antonio Lopes Suasso Kristen Beukers
Het spijt me Geert. Wat gek dat dat is gebeurd. Ik ga het nog een keer proberen. 6/6 Antonio Lopes Suasso Kristen Beukers
Hier ontbreekt ook de scan van het origineel 6/6 Antonio Lopes Suasso Geert Ouweneel
wegen de voorsz. Elers in desen compromisse te [...] ende t'selve soodaenigher wijse aen tge gaen, soo belooven wij Antonio Lopes Suasso 5/6 Geert Ouweneel
Door papierschade niet alles te lezen voorts hier hare allen weer [...] presteren ende verlijden wes in alle [...] ofte 2/2 Antonio Lopes Suasso Geert Ouweneel
gehouden weesen d'uytspraecke derselver sijne poincten ende leden naer te commen ende te volbrengen sonder daertgens int 3/6 Antonio Lopes Suasso Geert Ouweneel
Ontzettend bedankt! 2/6 Kristen Beukers
Beste Laurens, mijn excuses voor de late reactie, je opmerking was me even ontgaan. Wellicht heeft 'gierig', zoals JW Een voorbeeld van de finaleteksten op de paleografiewedstrijd