Reactie Onderwerp Auteur Datum
Ten dage als vooren compareerden Aelbert Hercules van Uytrecht, ballemaker, oudt ontrent 25 jaren, woonende op ondertrouw Amsterdam 1601 Geert Ouweneel
de Gruyten = de Gruyter Opnieuw Hidde Pouwelsz; wie is er overleden? René van Weeren
14. Inventarisatie ende beschrivi[n]g gedaen bij mij Egbardt de Gruyten, gesworen clercqe van [den] secretarye in Opnieuw Hidde Pouwelsz; wie is er overleden? René van Weeren
Ik bedoelde natuurlijk een 'u' en een 'n' lijken erg op elkaar. Kavelbrief uit het Oud Gemeentearchief van Schoten uit 1614 Geert Ouweneel
Dat zou best kunnen. Als je die naam niet kent is het lastig, want een u en een e lijken erg op elkaar, net als een s of Kavelbrief uit het Oud Gemeentearchief van Schoten uit 1614 Geert Ouweneel
Dag Geert, bedankt alweer! Regel 4: Zou het woord 'Denfelt heyde' misschien 'Deuselt heyde' kunnen zijn, aangezien er Kavelbrief uit het Oud Gemeentearchief van Schoten uit 1614 Gerrit Verhoeven
Dag René, Dank voor de aanvullingen! Groeten, Anneloes brief d.d. 29 juli 1858 Anneloes Maas …
Wij, Pieter van Ginderdeuren ende Cornelis Mortelmans, leenmannen des hoffs van Schooten, doen condt ende kennelijcken Kavelbrief uit het Oud Gemeentearchief van Schoten uit 1614 Geert Ouweneel
Deze staat er dubbel in. Testament Geert Ouweneel
In den name des Heeren, Amen. In den jare des- zelfs onses Heeren zestienhondert zevenentwin- tich, den dertichsten July Testament Geert Ouweneel
Nog niet alles zeker, maar mijn poging Hoog Weledel geboren Heer! Onder de menigvuldige pligten die ik da- gelijks heb brief d.d. 29 juli 1858 René van Weeren
gecom[mitteer]den afkorting Pauwel
Dag Pauwel, bedankt voor de aanvulling en de bijkomende uitleg. Heel interessant en is het correct als ik veronderstel Akte uit het Oud Gemeentearchief van Ekeren dd. 23-03-1632 Gerrit Verhoeven
Dag René en Pauwel, van harte bedankt voor jullie bijdrage! Schepenbrief uit het Oud Gemeentearchief van Merksem uit 1608 Gerrit Verhoeven
één na laatste regel: "en[de] naerdien hij" Huwelijk Ijsbrandsz-Faukes Pauwel
Zou het alias van Heijnrick Jacobsen niet "Lange Heijnrick" zijn? In 1602 was Ysbrand Ben Elbertsz. één van de Huwelijk Ijsbrandsz-Faukes Pauwel
Volgens de lijst van huwelijkscommissarissen in Amsterdam deden in 1602 dienst: Dirck Jacobsz Roosencrans en IJsbrand Huwelijk Ijsbrandsz-Faukes Geert Ouweneel
De afkorting achter de handtekening G. Snijers staat ws. voor s[ubstituu]t. Schepenbrief uit het Oud Gemeentearchief van Merksem uit 1608 Pauwel
Geert, Ren en Pauwel, hartelijk bedankt !!! Arnold Huwelijk Ijsbrandsz-Faukes Arnold Bettray
https://archief.amsterdam/indexen/deeds/e20aff4d-cb4e-42ce-b7e1-628a72a… Blader één pagina terug. Huwelijk Ijsbrandsz-Faukes Pauwel
Geert was me net voor, mijn versie wijkt licht af Van 't stadthuys Op den zesten martii 1602 co[m]pareerden voor Dierk Huwelijk Ijsbrandsz-Faukes René van Weeren
De bruidegom komt uit Amt Ravensbergs ond[er] Pruysen Plaats in trouwakte René van Weeren
Vant stadthuys Op den zesten Marty 1602 compareerden voor Dirck Jacobsz Roosecrans ende IJsbrand Ben Elbertsz Gerrit Huwelijk Ijsbrandsz-Faukes Geert Ouweneel
Hierbij een grotere versie, pruijsis is wel logisch maar Minden haal ik er niet uit? Plaats in trouwakte R. Hijman
geattesteert, verclaerden en[de] attesteeren respective mits des[ en] op henne va[n] wetentheyt allegeren[de] de v[oor]s Schepenbrief uit het Oud Gemeentearchief van Merksem uit 1608 Pauwel