Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hieronder mijn transcriptie tot nu toe. eari coe farsi expersse remirrant In supra dte partes hmimde (Egmonde) par enres Akte in het Latijn uit 1502 Peter Hofland
Ik meen dat er het volgende staat: eari coe farsi expersse remirrant In supra dte partes hmimde (Egmonde) par enres Akte in het Latijn uit 1502 Peter Hofland
Puur toevallig kwam ik vandaag op deze site bij het zoeken naar Middeleeuwse latijnse afkortingen. Zelf ben ik al meer Akte in het Latijn uit 1502 Peter Hofland
Bedankt voor het inzicht. 1601 huwelijk Abraham du Rieu en Judicq Tim
Op een paar woorden na: Compareerden voor mij Martin Lindouw openb[aer] not[ari]s etc[eter]a, present den naargenoemde Amsterdam ook in 1710 René van Weeren
Pauwel, dank voor de aanvulling, ik ben overtuigd! Mouvous, dus Mouvaux, department Nord. 1601 huwelijk Abraham du Rieu en Judicq René van Weeren
Hier staat Mouvous. https://images.memorix.nl/lei/thumb/fullsize/0ff2adf2-68ff-aa14-1d80-20… 1601 huwelijk Abraham du Rieu en Judicq Pauwel
laatste Amsterdam ook in 1710 Hans Van Landschoot
vervolg Amsterdam ook in 1710 Hans Van Landschoot
René, Van harte bedankt voor de hulp. Ik heb er nog zo eentje geplaatst. Amsterdam 1710 Hans Van Landschoot
Ik heb zelf wat twijfels bij de herkomstplaats van de bruidegom. Hoewel Mouveaux logischer lijkt gezien de 1601 huwelijk Abraham du Rieu en Judicq René van Weeren
Wederom bedankt Geert! Zeer interessant! Groet, Marc Akte boedelinventaris 27-feb-1648 Marc
Super bedankt. 1601 huwelijk Abraham du Rieu en Judicq Tim
Beste Tim, Valenchijn - ook wel Valencijn gespeld - is Valenciennes, en Mouvous zal Mouvaux zijn, allebei in Noord 1601 huwelijk Abraham du Rieu en Judicq Otto Vervaart
Jouffrouw Johanna van Hoofs, jongedochtere dye hair vadere was joncheer Robert van Hooff, geadsisteert bij eenen Akte 16?? Geert Ouweneel
jeghens hem comparant wel ende deuchdelijck geloste ende affgequoten heeft de sesse carolus gulden erffelijcke rente Akte 1619 2-2 Geert Ouweneel
Rombout Perchaal, wijlen Jans sone, heeft vercocht aen jouffrou Johanna van Hooff, dochter wijlen joncheer Rooberts van Akte 1619 1-2 Geert Ouweneel
Dat Anthony toen hij 23 jaar was al een eigen huis bezat is niet onmogelijk. Wat de ondertekeningen betreft, constateer Akte boedelinventaris 27-feb-1648 Geert Ouweneel
Pauwel, Heel hartelijk bedankt voor deze vertaling. Theo Akte uit Bosch protocol uit 1464-1465 over Waalre Theo Ragas
Pauwel, Heel hartelijk bedankt voor deze vertaling. Theo Akte uit Bosch protocol uit 1453- 1454 over Oerle Theo Ragas
Beste Geert, Wederom veel dank voor dee prachtige transcriptie! Langzaamaan ontstaat een beeld van deze familie. Wat mij Akte boedelinventaris 27-feb-1648 Marc
OVERDRACHT [1] Henricus Haengreefs quinque modios bone et dative siliginis hereditarie pactionis mensure de Oerle, quos Akte uit Bosch protocol uit 1453- 1454 over Oerle Pauwel
Aha ! Dank u wel voor de uitleg. Allemaal weer erg bedankt voor de hulp. Groeten Mirriam Ontslag uit dienst ? Mirriam
andere helft Ontslag uit dienst ? Mirriam
Mirriam, Ik ben er denk ik al uit. Zie ook https://archief.amsterdam/uitleg/indexen/46-militieregisters-1828-1940 Voor Ontslag uit dienst ? René van Weeren