Reactie Onderwerp Oplopend sorteren Auteur Datum
Het gaat om de laatste akte op de pagina: Petrus zoon van wijlen Wilhelmus de Lijeshout als man van Jutta dochter van Peter Willemszoon van Lyeshaut AntonS 01-06-2020
Het gaat om de laatste akte op de pagina: Petrus zoon van wijlen Wilhelmus de Lijeshout als man van Jutta dochter van Peter Willemszoon van Lyeshaut AntonS 01-06-2020

Ha Désirée, Dit is wat ik er van maak: *In de kantlijn: Deese [met ?niet?] ge- passeert *Hoofdtekst Wij schepenen van

Peter Sweens Borgbrief Martijn van Emmerik 25-11-2017

Martijn, heel hartelijk dank voor de hulp wat het ontcijferen betreft van de scan betreffende Peter Sweens.

Peter Sweens Borgbrief Désirée Sweens 26-11-2017
1. Wouter Kerninc, Gielis Kerninc, Jan Kerninc, Jan van Hildernisse ^voer hen selven^ Steven 2. Kant, Peter Snoeye ende Peter Snoeye en Wouter Kerninc momboeren 1432 fouten ? Michel G. 08-08-2023
Ook de beste wensen voor jou, Guido. Het Felixarchief is online nog niet bereikbaar. Vandaar een transcriptie onder Peter Jan Snoeye met erflijke rente 1476 Antwerpen met onzekerheden Michel G. 03-01-2023
Ik heb geen kennis van de latijnse taal, maar de uitdrukking "prout quitabunt" kom ik nergens tegen. Om dit op te lossen Peter Cant geeft aan Andriese Schoemakers graag controle Michel G. 13-01-2022
Misschien ook eens een betere (volledige) afbeelding van de akte plaatsen? Peter Cant geeft aan Andriese Schoemakers graag controle Michel G. 13-01-2022
dag Michel, ik kan me goed in jouw uitleg vinden, ik had vooral naar de term gekeken en niet naar de bron. de frase Peter Cant geeft aan Andriese Schoemakers graag controle René van Weeren 14-01-2022
prout = voor zover als quitabunt = zij zullen kunnen, in staat zullen zijn (komt van quire, 1e persoon queo) Voor zover Peter Cant geeft aan Andriese Schoemakers graag controle René van Weeren 13-01-2022
Peter cant 184 v02 Hartelijk dank voor je expertise, René! Toch blijf ik met een onbevredigend gevoel zitten. De term Peter Cant geeft aan Andriese Schoemakers graag controle Michel G. 14-01-2022
qui ... kan dat quitabunt zijn , kwam ik meer tegen ... Ik vond deze acte moeilijk. Guido Peter Cant geeft aan Andriese Schoemakers graag controle Guido Snoeys 13-01-2022
Ik kom tot het volgende, Guido. Enkel 2 keer hetzelfde (waarschijnlijk) latijnse woordje blijft me een raadsel. 1. Peter Peter Cant geeft aan Andriese Schoemakers graag controle Michel G. 13-01-2022
Als je het mij vraagt staat er zoiets als: Peter Berendsen jongman van Cappel en Maeijken Peters jongedochter woonende Peter Berendse Arcimboldo 16-08-2019
thanks, zat er dus niet ver naast, learning all the time ! Peter Berendse Cornelis Vos 17-08-2019
Volgens mnij staat er: woonende up de Niervaert (dat is Klundert). Peter Berendse Geert Ouweneel 26-12-2019
Verhip, ja! Teycken(en) is inderdaad wel een meer voor de hand liggend woord hier. En je interpretatie van wat er Persoonsverwisseling of een schrijffout in 1665? Herman Beun 31-12-2021
Ik heb de onderste regels als volgt gelezen: maer alsoo ick Casant meynne door te gaen, soo meyn in 't gins gaen of in Persoonsverwisseling of een schrijffout in 1665? René van Weeren 31-12-2021
O ik las (weer) niet goed, het kan inderdaad ook zijn dat de kopiïst zelf van plan is een nieuwe versie te gaan halen Persoonsverwisseling of een schrijffout in 1665? Herman Beun 31-12-2021
Toevoeging: de letters "inplaets" hierboven zijn uiteraard doorgehaald in de originele tekst Persoonsverwisseling of een schrijffout in 1665? Herman Beun 30-12-2021
Argh.. en waar ik Groede schreef (in de laatste reactie) bedoelde ik Cadzand - stop de tijd! ;-) (Pieter woonde volgens Persoonsverwisseling of een schrijffout in 1665? Herman Beun 30-12-2021
Nogmaals een vriendelijk verzoek om hulp bij de transcriptie van de akte m.b.t. Dirk vande Aa. Op het Forum van het BHIC Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Belem 01-12-2023
Beste Belem, in mijn ervaring kan het schrift in bronnen tussen 1520 en 1550 vele malen lastiger te lezen zijn dan Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 02-12-2023
Beste Belem, voor het overzicht hier de link naar de gedachtenwisseling op het forum van het BHIC, https://www.bhic.nl Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 29-11-2023
Beste Forum deelnemers, Wie kan mij helpen met de transcriptie van de akte betreffende Dirk vande Aa ? Alvast veel dank Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Belem 30-11-2023