Reactie Onderwerp Auteur Datum

5. Pr als groostne tusschen (schunnende)… wepende ghepleten zonde wepen daer oof de 6. Vors(eyde) pretre in ghebrehe was

Wat staat daer? mezelf

Nog even iets over het lezen en duiden van oude rechtstermen: de editie Dordrecht 1785 van het boekje van Kersteman is

Gerard Konmans in het leger van Napoleon Otto Vervaart

Hier alvast een poging! :D 1. Upden XVIIIsten dach van wedemaent an[n]o LVII en(de) was gheappantreet VI hanghen 2. Dat

15de eeuwse tekst Hunexpected

beginnetje: Opten XVIIIsten dach van wedemaent anno LVII was gheappenteert ...

15de eeuwse tekst Tim van de Staak

Opten XXVIIJsten (28e?) darh van April, int jaer van mijn here……………ghestel Wetende voor tyhtmeene rollege van scepen van

Wat staat daer? tim van de Staak

Een poging... 1. Upten XXVIIIsten dach van April, Int Jaer M IIIIc LIIII. So was up tghescil/ 2. wesende voor tghemeene

Wat staat daer? Van Rietvelde Johan

Christian, dank je wel voor de hulp!

Gerard Konmans in het leger van Napoleon Jeanne

Dank je wel, Otto. Laat dat Practisyns woordenboekje bij mij in de kast staan! Het is echter niet bij me opgekomen erin

Gerard Konmans in het leger van Napoleon Jeanne

Het is misschien goed om hier te attenderen op het handige werk van F.L. Kersteman, "Practisyns woordenboekje of

Gerard Konmans in het leger van Napoleon Otto Vervaart

Dag Nadine, Dank je wel voor je reactie en je compliment. Ik had wel een betere afbeelding tot mijn beschikking dan jij

Gerard Konmans in het leger van Napoleon Jeanne

Bedankt Jeanne, bijgaand voor ieders gemak een goede download van de afbeelding. Ik heb de héle inschrijving genomen

Gerard Konmans in het leger van Napoleon

oeps 1811! @Jeanne Sorry, had uw transcriptie niet gezien. u leest goed. Alleen is die "9 9bre" raar... Misschien kunnen

Gerard Konmans in het leger van Napoleon nadine

Ik hoop dat dit lukt: http://www.memoiredeshommes.sga.defense.gouv.fr/fr/arkotheque/inventair…

Gerard Konmans in het leger van Napoleon Jeanne

Déserté le 28 8bre (octobre) 1809 condamné par coutumace le 9 9bre (vermoedelijk september* ) 1809 à 7 années de travaux

Gerard Konmans in het leger van Napoleon nadine

Heb je misschien wel een link?

Gerard Konmans in het leger van Napoleon

Het bestand kan niet geüpload worden. Ik denk dat je het moet bestellen.

Gerard Konmans in het leger van Napoleon Jeanne

Ik weet niet hoe ik dat moet doen, maar ga het proberen!

Gerard Konmans in het leger van Napoleon Jeanne

Hallo, Ik zal er vanavond eens voor gaat zitten. komt het uit het rijksarchief brussel ? of in welke context is deze

Wat staat daer? tim van de Staak

Heb je al wel een beginnetje van een transcriptie? Dan kunnen andere forumbezoekers misschien correcties aandragen.

Wat staat daer?

Heb je ook een iets grotere versie van dit plaatje, Jeanne?

Gerard Konmans in het leger van Napoleon

Dankjewel Michel voor de correcties !

Moeilijk leesbare akte, Postel Van Rietvelde Johan

@Herman en Michel: Ter informatie, ik heb inmiddels bij de bouwer van deze site nagevraagd of de teksteditor voorzien

voor 't Avontmael uitgesloten....

r. 52 : geëniceerd/eniceren ken ik niet (en ik kan het ook niet nalezen), vind ik ook niet terug in het WNT, maar in een

Graag uw hulp bij deze vestbrief uit 1604 Michel Oosterbosch

Vijgen na Pasen ... maar toch nog enkele kleine aanvullingen die de tekst begrijpelijker maken. Om verbeteringen aan te

voor 't Avontmael uitgesloten.... Michel Oosterbosch

Antoon van Bourgondië, hertog van Brabant, beveelt zijn gerechtsofficieren, met name de meier van 's-Hertogenbosch, de

Moeilijk leesbare akte, Postel Michel Oosterbosch