Reactie Onderwerp Auteur Datum
Evert Pieters (denselven nogh in leeven sijnde) hebben verbonden inne presentie van gemelt presidendt, ende Aert Raad van Brabant 1727 Geert Ouweneel
u ed[el]e H[oge] Ad[miraliteyt] buygen) wel de peyne waert zoude wesen dat men er wat moeyte en oocq eenige oncosten om 17e eeuws VOC document ontcijferen René van Weeren
Prachig Geert ! Geen idee dat nom: nomine betekent. Ook het ..soeke dat dat versoeke moet zijn. Dat haal ik er echt niet Raad van Brabant 1727 Stephan van de…
Dank voor de snelle reactie Andreas. Nu kan ik iets verder zoeken aangezien mijn nieuwsgierigheid gewekt is door dit Wie kan mij helpen de handgeschreven tekst te ontcijferen? Claudia
De naam zou Cuyper kunnen zijn, de plaats is Venlo. Wie kan mij helpen de handgeschreven tekst te ontcijferen? Andreas
Geert, bedankt voor de reactie hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
ik ben geen van de met name genoemde personen tegengekomen. Ook niets over erfpacht of verhuur. hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Geert Ouweneel
Wij Johan van Osch, medisijne doctoor en Wijnandt Baertmans, chirurgijn tot Eyndhooven woonagtigh, doen condt ende Raad van Brabant 1727 Geert Ouweneel
Bedankt. Nu begrijp ik het inderdaad! Waar gaat deze akte over? David
De verklaring is gedaan door Margriet Berents op verzoek van Adriaen Willemsen van Wijck. Waar gaat deze akte over? Geert Ouweneel
Prachtig. Nogmaals veel dank! Contract over jaarlijkse betalingen, 1678 Jan
Beste Geert, heel hartelijk voor deze snelle en uitgebreide reacties. Als ik het goed begrijp is deze van Wijck hier Waar gaat deze akte over? David
Inderdaad. Contract over jaarlijkse betalingen, 1678 Geert Ouweneel
Compareerde voor mij Paulus van Heusden, openbaer notaris etc. ende de getuygen naergenoemt, Margriet Berents, weduwe Waar gaat deze akte over? Geert Ouweneel
Deel C hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
deel B hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
deel A hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
Beste Geert, Wederom hartelijk dank voor deze transcriptie. Zoals ik dit lees heeft Abraham Hendricx als een soort Contract over jaarlijkse betalingen, 1678 Jan
Dag Geert, Hierbij even een terugkoppeling. Geen een van de namen geeft aanleiding om een of meerdere transcripties uit Het herkennen van namen in akten uit het Schepenregister van Bergen Well Fred
Dank je wel, Andreas! doopakte Susanna Van Eestendooren 13/03/1605 Antwerpen (OLV noord) Veerle Heyman
No. 28 bis Comparerden voor mij Silas van Jaarland, notaris publicq etc. Abraham Hendricx winckelier, ter eenre ende Eva Contract over jaarlijkse betalingen, 1678 Geert Ouweneel
Hallo Geert, wat een snelheid, dank. Er is in Harmelen een perceel grond dat rond 1500 niet tot de commanderije van hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
Susana Joos van Esteldoren Anna Embrechs Hans Roosen Barbara de Portes doopakte Susanna Van Eestendooren 13/03/1605 Antwerpen (OLV noord) Andreas
Todesfrist Welke taal en tijd? ChrisvD
Item coempt van gelijcken te betaelen aen de voorsz. comys de somme van een hondert ses ponden vijfthien schellingen Gemeentearchief Haasdonk 138 - hulp gevraagd Geert Ouweneel