Reactie Onderwerp Auteur Datum
Inderdaad. Soms zie je ook geschreven staan: woude ende begeerde etc Wilde en begeerde... buitenechtelijke kinderen ?? Michel G.
Sinjeurs Frederick Herbers, oudt 26 jaren ende Jaques Casier, silversmith, out 30 jaren, inwoonderen deser stede Personeelsproblemen in de tabakshandel in Amsterdam, 1660 Geert Ouweneel
Beste Belem, oei, dit is zelfs voor het Bosch' Protocol in de buitencategorie! Op de tweede, donkere scan staat de tekst Naam zoon van Peter van Waderle ? Otto Vervaart
Dankjewel Otto. Kan ik weer met een gerust hart verder, niet echt belangrijks gemist. Groet, Gekriebel bij Hermanus, overleden in 1750 Regina
Beste Regina, de gehele tekst luidt: 13 Martii obiit Hermanus Geurt Elemans omnibus sacramentis provisus. Hij stierf Gekriebel bij Hermanus, overleden in 1750 Otto Vervaart
deel C hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
deel B hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
Hierbij een aantal overeenkomsten tussen commandeur en huurders van kleine percelen, ik zoek de namen, huurbedragen en hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
Hallo Michel, Ik verschiet hoeveel het woord 'naturliken' voorkomt in divers akten ..andere tijden andere zinnen buitenechtelijke kinderen ?? Guido Snoeys
Op huyden den veertienden Juny anno 1600 ende ses, compareerden voor mijn Lenaert Kettingh Jacobss, openbaer notaris Wassenaar Weeskamer 14 Junij 1606 Geert Ouweneel
2nd page Wassenaar Weeskamer 14 Junij 1606 Luke J
First page of weeskamer record from 1606 Wassenaar Weeskamer 14 Junij 1606 Luke J
@ Erica B / 21 janauri 2022 - tekening/schilderij achter een landkaart van Nederland: Dit is een copie van een bekend Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Belem
Omdat Tegelen zelf geen notaris had, ligt gerechtsbode inderdaad meer voor de hand. In hetzefde jaar treedt als getuige Heijlken uxor ... Wim
Dag Wim, Ik vrees dat er niet "notarii", maar wel "nuntii publici" staat: een openbare (gerechts)bode oftewel banner Heijlken uxor ... Michel O.
Dag Guido, op werkelijk alle slakjes ligt nu zout: 1. Jan Snoye de jonge wonende te Wyneghem ende Jan Snoye doude sijn Graag verdere controle thx Michel O.
Bedankt, Geert! Transport 1557 Adriaan van He…
Anno 1557 den 26en january Cornelis van Berck ende meister Peter Wijborch ende Gani? Vuer mit gesamenderhandt Claes Transport 1557 Geert Ouweneel
deel 2 Transport 1557 Adriaan van He…
Ik botste toevallig op dit oude topic waarbij er - genealogisch gezien - nog het één en ander onduidelijk bleef. In de buitenechtelijke kinderen ?? Michel G.
Goed gezien Chris! krullen en afkortingen ?? René van Weeren
Te weinig tekst om te vergelijken maar ik denk dat er "inwoonende Buyrman" staat. geled e krullen en afkortingen ?? ChrisvD
In den name des Heeren, amen. Kennelijck sij bij den inhouden van desen, dat in den jaere onses Heerem duysent ses Delft NA 15021618 trans Geert Ouweneel
top bedankt krullen en afkortingen ?? roel ten klei
page one of the NA Delft NA 15021618 trans Luke J