Reactie Onderwerp Auteur Datum
4 Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn
4 Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn
3 Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn
2 Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn
Blad 4 Transcriptie testament Martijn
Blad 3 Transcriptie testament Martijn
Blad 2 Transcriptie testament Martijn
Dag Anneloes, Heel interessant! Ik weet niet of je intussen bent voortgeholpen? Ik kan er eventueel wel eens naar kijken Grieks gedicht uit 1642 Raf Van Rooy
Misschien geboren als Pierken, maar gekend als Andries in zijn latere leven? Ben je zeker dat dit de gezochte familie is Doopakte Andries Smet 14/03/1599 Sint-Pauwels (Be) Andreas
Dank je wel, Andreas! Hier klopt de index dus ook niet, want ik zocht een kind genaamd Andries en vader Jacob, maar 't Doopakte Andries Smet 14/03/1599 Sint-Pauwels (Be) Veerle Heyman
Den xiiiiden marte es ghedopt het kint van Jacop Smet, peteren Andries Raes, meteren Janneken Vermeulen, den naen (sic) Doopakte Andries Smet 14/03/1599 Sint-Pauwels (Be) Andreas
Beste Adriaan, ik heb jouw foto bewerkt met RetroReveal, https://www.retroreveal.org, een zwartwitversie helpt bij het plecht 1550 Otto Vervaart
hartelijk dank, René! Doopakte Joanna Wuytack 14/3/1613 St-Niklaas (Be) Veerle Heyman
Beste Otto, Dank voor je reactie ! Voor de zekerheid heb ik even een pijl in de foto gezet: is het inderdaad deze regel Naam zoon van Peter van Waderle ? Belem
:) Doopakte Joanna Wuytack 14/3/1613 St-Niklaas (Be) René van Weeren
Dag René! En dag Veerle! Oeps, effe verwarring... Toen ik mijn tekstje typte voor Veerle, was jouw reactie nog niet Doopakte Joanna Wuytack 14/3/1613 St-Niklaas (Be) Veerle Hauwaerts
Hi Veerle, Ik weet niet of jouw bericht voor mij bedoeld was.... Maar mijn opmerking over de achternaam van de peetvader Doopakte Joanna Wuytack 14/3/1613 St-Niklaas (Be) René van Weeren
Dag naamgenoot, volgens mij mag je echt een roze ballon oplaten ipv blauwe. Hier staat echt Janneke. Peter is idd Doopakte Joanna Wuytack 14/3/1613 St-Niklaas (Be) Veerle Hauwaerts
Veerle, het betreft inderdaad een dochter zoals jij al vermoedde. Over de achternaam van de peetvader twijfelde ik even Doopakte Joanna Wuytack 14/3/1613 St-Niklaas (Be) René van Weeren
Beste Belem, het is even zoeken, jouw passage staat in de vijfde regel boven de latere notitie 29 sept. Voor het Naam zoon van Peter van Waderle ? Otto Vervaart
Jan Janssen, houpsnijder tot Hermelen, gebruict mede een erffgen daer zijn huys op staet, sonder huyrcedulle, jaerlijcx hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Geert Ouweneel
De brief. Naam van politicus? Roxanne
Beste Geert, dank je wel. Wat een mooi verhaal. Ik zal eens kijken of ik de archieven van de schout van Amsterdam hier Personeelsproblemen in de tabakshandel in Amsterdam, 1660 Jan
PS - Omdat ik zelf niets kan ontcijferen: je schrijft "Op de tweede, donkere scan staat de tekst precies in het midden." Naam zoon van Peter van Waderle ? Belem
Beste Otto, Dank voor je reactie ! "Filius naturalis" roept wel nieuwe vragen op m.b.t. Peter van Waderle - volgens mij Naam zoon van Peter van Waderle ? Belem