Reactie Onderwerp Auteur Datum
ik weet het dat het een koperteut is, dan is de naam van de plaats Horsens hartelijk dank voor het transcriberen, dit wie kan dit lezen? katherine
An der Herrn Lambert Melskens in Orsens http://www.heemkundekringbergeijk.nl/images/algemeen_pdf/teutenlijst_12… wie kan dit lezen? Andreas
Lambertus Melskens... zoiets wie kan dit lezen? katherine
kan je de naam toevallig ook ontcijferen... wie kan dit lezen? katherine
dank u wel!! wie kan dit lezen? katherine
Nog niet alles kunnen ontcijferen, onzekerheden staan in het geel. De munteenheid is me ook een raadsel. Köpenhagen den wie kan dit lezen? Andreas
Alsoo geschaepen was questie ende proces te ontstaen tussen de kinderen van wijlen Jan Peter Jans, daer moeder aff was Transcription/translation help: 19 June 1676 record for Jan Peter Jans (Swaens) and Maria Art Petersse (de Velk) of Oisterwijk Geert Ouweneel
P.S. I thought the second file uploaded. Here is the last page. Transcription/translation help: 19 June 1676 record for Jan Peter Jans (Swaens) and Maria Art Petersse (de Velk) of Oisterwijk Steve Barnhoorn
1. Ghijsbrecht vander Biest Janss, Jan Naben Janss, Jan Souwels , Jan Hellaert, Jan Snoeye, 2. Willem van Huffele ende Nog wat onduidelijk of twijfelachtig, met nieuwe woorden ? Michel G.
Ik heb nog niet de hele transcriptie, maar de tekst is uit de aria 'Leon piagato a morte' uit de opera Adriano in Syria Vreemde tekst op kaft René van Weeren
Jazeker, gewoonte om het met dt te schrijven, maar er staat inderdaad VVort :) Chronogram René van Weeren
Fantastisch! Dank u wel. Zou het kunnen dat 'Wordt' hier 'Wort' is? Chronogram Dirk Gorrebeeck
Hartelijk dank verzoek-tot-transcriptie Jacques en Els…
Door goDe VVordt ICk beVVaert Van aLLe VIer op Daert Hiermee kom ik op 1732 uit. Vier = vuur Daert = d'aert Chronogram René van Weeren
1791 Op heden den 5 Februari zijn alhier in de Gereformeerde kerk van Leende in wettigen ondertrouw opgenomen Joh verzoek-tot-transcriptie Geert Ouweneel
Inderdaad, hier staat ook weer een tweeledige ontkenning. En ook hier zou je "met" kunnen lezen, ware het niet dat na Corenthiende tot behoef godshuis Sint Michiel Antwerpen Michel G.
Beste An, Dit is wel een origineel handschrift, maar geen origineel document. Als je iets wilde kopiëren, moest je het Probleem datering uit 1432 lars van Nigtevegt
Het kan Lamberti zijn. Maar ik heb moeite met de L. Ik heb nu zo'n beetje alle heiligen op https://www.heiligen.net Probleem datering uit 1432 An
Aah! Ja, nu snap ik het. Er is op de Langegracht wel een plek waar drie bruggetjes heel dicht bij elkaar liggen. Er zal Transcriptie of samenvatting Kaya
Beste allemaal; Lambe(rt)i ? De streep boven het woord associeer ik met een M of N-achtige weglating, en de Probleem datering uit 1432 lars van Nigtevegt
Dank, An en René, Dat het woord zou eindigen op -bus heb ik ook eens overwogen, maar als ze allerheiligen zouden Probleem datering uit 1432 lars van Nigtevegt
In reactie op de opmerking van An: Lambe[rt]i? Probleem datering uit 1432 René van Weeren
Achter ipso die komt meestal de naam van een heilige. Maar welke zou dit kunnen zijn? Er zijn er zo veel. Probleem datering uit 1432 An
omnibus? Probleem datering uit 1432 René van Weeren
Dag Marcel, Vander Haeven lijkt mij inderdaad Vander Hoeven te moeten zijn, de o verschilt in de bron, al is het niet Controle + Leeshulp René van Weeren