Reactie Onderwerp Auteur Datum
https://dorpskerkellecom.nl/kerkhofengrafstenen/ Tekst op kruis 1575 Pauwel
Herman Holtman (afkorting) 1575 sterf Gert Holtman (afkorting) Tekst op kruis 1575 Corien Glaudemans
Dank je wel Pauwel! Bosch protocol 1181-55V Jan-Willem
Otto, relicta quondam Theoderici Kepken cum tutore, terciam partem annue et hereditarie paccionis duorum modiorum Bosch protocol 1181-55V Pauwel
Ik kijk er z.s.m. naar. Bosch protocol 1181-55V Pauwel
r. 2 ... ad superstites vitam tsjaers ... Verkoop akte met enkele ?? 1396 Antwerpen Michel G.
Hallo allemaal, Heeft er iemand enig idee door wie dit schilderij gemaakt kan zijn? kan namelijk niet verder komen dat Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Tekin
Geweldig Pauwel! Ik heb de tekst proberen te vertalen naar het nederlands en kom tot onderstaande. Zou je deze willen Bosch protocol 1181-55V Jan-Willem
Compareerden uts[upra] Aert Laurensz[en] chirurgijn borger t Uytrecht en[de] Eerst Claesz[en] brouwer als man en[de] Transcriptie verzoek 1578 René van Weeren
Wow thank you all for your help!!! I cannot thank you enough for taking the time out to help me! You guys are the best! Old German Manuscript Page I cannot decipher Mike
Dat maakt het een stuk logischer! Verkoop akte met enkele ?? 1396 Antwerpen Ed van der Vlist
Otto, ik ben steeds heel blij met jou hulp bij de Latijnse teksten en ook Pauwel bedankt voor de tip. Onbekende afkortingen Latijnse tekst 1560 Corrie van Sil…
in r. 2 lees ik: "ad superscriptam vitam testis" (i.p.v. vicam tsjaers") r. 3 ......... dandum op st. Baven dach Verkoop akte met enkele ?? 1396 Antwerpen Jan Willem Klein
De achternaam is inderdaad van Ierssel. De tweede naam van is een patroniem: Cornelii = Cornelissen. Joannes Cornelissen naam doopgetuigen 1661 René van Weeren
fe[bruarius] 24 baptizata est Cornelia fil[ia] leg[itima] Joachim Mattheus Wytmans et Mariae Joachim Wytmans susc doop 1666 René van Weeren
13 ja[nuarii] Mattheus, Joachimi Wytmans et Mariae van Numen, sucep[tores]* Cornelius Colmaers, et Elisabeta Geertse naam doopgetuigen 1660 René van Weeren
november 1 Barabara bap[tisata] est parentes Joannes van Dunen et Maria Verbeecken suscep[tores] Philippus Verbeecken et naam doopgetuige 1669 René van Weeren
1747 obierunt ... 21 aug[usti] Leonarda Bexkens, vid[ua] Theod[ori] Janssen 94 Vertaald 1747 zijn overleden ... de 21e Transcryptie gevraagd van een overlijden René van Weeren
Misschien is dit nuttig. https://gtb.ivdnt.org/iWDB/search?actie=article&wdb=WNT&id=M031281&cita… Onbekende afkortingen Latijnse tekst 1560 Pauwel
Otto relicta quondam Theoderici Kepken cum tutore terciam partem annue et hereditarie paccionis duorum modiorum Bosch protocol 1181-55V Pauwel
Heel erg bedankt Otto. Ik probeer ook veel variaties met n, v, i, m enz. maar als je het woord niet kent blijft het Onbekende afkortingen Latijnse tekst 1560 Corrie van Sil…
Ondergeschreven Herman Dassen bekenne mits desen ontfangen t'hebben vand van Lijvenen d'somma an gelt ses en dertich Ten Oever Assen 1705 Geert Ouweneel
Hihi, nu vlieg ik zelf ook even in de valkuil van de i, u en n: in de vierde regel is het providorum! Tijd om de Onbekende afkortingen Latijnse tekst 1560 Otto Vervaart
Beste Corrie, deze schrijfhand is niet overal even vlot leesbaar, hier mijn poging tot correctie en oplossing van Onbekende afkortingen Latijnse tekst 1560 Otto Vervaart
Hallo Wim, Dat is waardevolle informatie! Heel hartelijk bedankt, groet, Sanne doop 1671 Sanne