Reactie Onderwerp Auteur Datum
ende profyteren alle wederschulden ende actien soo haeren voorsz. schoonvaeder weder sijn aencommende ofte soude betaelt Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Bedankt M, ik blijft 'struggelen' met droech en daer af ...afkorting niet duidelijk dus afgaan op de betekenis in de zin Graag controle want moeilijk .... Guido Snoeys
Opdracht van Jan Franssen tot behoeff van Peterken Basten, weduwe van Gerart Huberts [rechts:] B. Jeurgens, secretaris Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
mits restitueerende ende erleggende eene gelijcke somme van 1300 gulden in munte voorsz. ende allen achterstandt te Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
ende camp, gelegen op den camp, eensijts Jochim Damen, ander- sijts de gemeynte met een eynt, sijn eygen erf, de ander Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
1. Hubrecht ende Jacop Vorselmans gebroederen gaven terve Aerd Snoye 2. 1 huys met hove gronde gestaen in Crayewijc Graag controle want moeilijk .... Michel G.
Vestbrief van Juan Goris ende Maria Claes nu tot behoef van de armen tot Well enden deelen tot behoef van Lens Peters Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Beste Fred, Het is in principe niet de bedoeling om hele teksten op het forum te plaatsen. Het forum is vooral bedoeld Hulp bij transcriptie gevraagd
Een poging. Ik kan ook nog lang niet alles lezen. :) Maar samen staan we sterk :) Gheert Van Lantschot heeft begeert Breda 1491 aanpassingen en verbeteringen gevraagd herman
allo, bijgeslorten is het volledige testament Wellicht akn er iemand naar kijken en het overige deel vertalen? Wat testeert Frederik van Reede (1) Jeroen
worden uytgereyckt, gelijck hij van den hillixpenningh geprofyteert heeft, welcke voorsz. somme van twee hondert ende Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Op dato als boven is tusschen de voorsz. erfgenamen geconditio- neert ende getracteert, dat uyt de voorsz. lotten sal Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
capuynen, sunste vrij soo comparanten ver- claerden, des landtvursten ende een yders recht voorbehouden ende dat voor Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Opdraght van de momboiren van Philips Jochims kinderen tot behoef van Hendrick Scheyen ende consorten. Wij Albert van Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Accort van Peter Schoers ende Jenneklen van den Kerkchoff tot behoef van Jeurien Peters ende Peterken Peters eheluyden Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Deze bladzijden zijn leeg gebleven; verte folium = draai het blad om. Wat is de betekenis van een blz in een akte? René van Weeren
Het commentaar raakt aan relevante problemen: hoe kun je van lezen een wedstrijdje maken? Het lezen van oud schrift Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! Ed van der Vlist
Allen dank voor jullie bijdrage. mvg Jan Bossche protocollen 1245 fol 77v Jan van den Bergh
Als oprechte amateur ben ik blij dat ik aan deze "wedstrijd" heb mogen deelnemen. Deelnemen is belangrijker dan winnen Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! Henri
Ik zie dat de term twee keer in het stuk voorkomt en mijn interpretatie is dat er 'mi[n]lijk paysmekers[en]' staat, de Bossche protocollen 1245 fol 77v René van Weeren
Beste René, namens Jan stuur ik de link hierbij: https://zoeken.erfgoedshertogenbosch.nl/detail.php?nav_id=2-1&index=163 Bossche protocollen 1245 fol 77v Vincent
Dag René https://zoeken.erfgoedshertogenbosch.nl/detail.php?nav_id=2-1&index=163… Heb als Bossche protocollen 1245 fol 77v Jan van den Bergh
Alsoo volgens quitantie voorsz. Joannes Sootsen van den negenden Augusti lestleden den heer advocaet Charles aen hem Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
IJzersterk commentaar van Herman. En wat een boterzachte ‘lieve’ reaktie van Jitske, die niet durft in te gaan op de Uitslag paleografiewedstrijd Schrift-ure 2022 bekend! Herman Traudes
Dag René https://zoeken.erfgoedshertogenbosch.nl/detail.php?nav_id=197-1&index=1… Mvg Bossche protocollen 1245 fol 77v Jan van den Bergh