Reactie Onderwerp Auteur Datum
2. voirsz[eyt] om[m]e van sine[n] wegen te manene, te innene en[de] t ontfane 3. voirsz[eyde] 5. ... Recht d[er]af We oefenen verder 1418 Antwerpen René van Weeren
een aantal voorstellen Voor Wijman en Bolck schepen [en] quam Marie Wouter Jan Swrijters dochter e met Jan Adriaen Zundert 1563 Pauwel
https://westbrabantsarchief.nl/collectie/archieven/scans/NL-BozWBA-raw%… Zundert 1563 Pauwel
Dank je wel voor je hulp, Pauwel. Dit is een tekst uit de Schapenbank Oisterwijk. Inderdaad gevonden via het regionaal aankoop van De Stelt Els Strang
www.grijsbaard.nl (dus niet met een á). Tijdrekening: een mooi gratis programmaatje Wim
Eersame, voirsienige ende bysonder gheminde heeren ende guede vrunden, u sal gelieve te weeten hoe dat mijn joncker ende Brief uit 1524 gericht aan HHRijnland; verzoek om te mogen vervenen Geert Ouweneel
De betekenis van 1 woordje blijft onbekend voor mij. 1. Peter Giels ende Jan vanden Zande debent elc voer al Janne Snoye Hier worstel ik mee: 1415 Antwerpen debentakte Michel G.
De betekenis van 1 woordje blijft onbekend voor mij. 1. Peter Giels ende Jan vanden Zande debent elc voer al Janne Snoye Hier worstel ik mee: 1415 Antwerpen debentakte Michel G.
De index geeft als achternaam van de overleden eerdere echtgenoot aan: Loms. Ik twijfel nog even aan de duur van haar Ondertrouwakte Amsterdam 1613 René van Weeren
kanten deselve schaede taxerende ex bono et equo naer de qualiteyt van de voorschreven bosschen ende t'eynden van t Beerzel 1650 Akte 8-9 Geert Ouweneel
Denselven joncker aenlegger conclu- deert ten eynde den voorschreven gedaeghde bij U.E. vonnis diffinitieff Beerzel 1650 Akte 7-9 Geert Ouweneel
daerbije gesteldt, boven de schaede ende costen die de voorschreven beesten gedaen hebben. Ende datter geene remedie en Beerzel 1650 Akte 6-9 Geert Ouweneel
dat hij gedaeghde daervan eene professie schijnt te willem maecken, te- gens alle recht ende merckelijk te- gens het Beerzel 1650 Akte 5-9 Geert Ouweneel
Als den voorschreven joncker aenlegger die ghenoodtsaeckt is gheweest te doen maecken ende opsetten. Ten tweeden soo is Beerzel 1650 Akte 4-9 Geert Ouweneel
gecalengiert heeft ende de wete gedaen aen den meyere van Beersel voorsz. Hebbende de voorschreven beesten in de Beerzel 1650 Akte 3-9 Geert Ouweneel
In den iersten waerachtich te wesen, dat den voorschreven gedaeghde hem ver- vordert heeft op den vierden Decembris Beerze 1650 Akte 2-9 Geert Ouweneel
Aenspraecke ende conclusie voorjoncker Guillielmus Ognatius van Hoeff, aenlegger tegens Adriaen Ceulemans gedaeghde Den Beerzel 1650 Akte 1-9 Geert Ouweneel
Pauwel, bedankt voor d verbeteringen. Ik zie dat ik het laatste stukje vergeten was. KUn je nog even checken ook! dair Zundert 1525 Hans Van Landschoot
Bedankt Geert, Als ik het goed lees waren Anna van Hooff en Gillis van Wanghen dus man en vrouw? Mede gezien de andere Hingene 1696 Akte 2 H
een paar aanvullingen Wij Cornelis Jan Leijss[ en] ende Jan Jan Le[m]mensz. mannen oirconden ende kennen dat voir ons Zundert 1525 Pauwel
https://westbrabantsarchief.nl/collectie/archieven/scans/NL-BozWBA-raw%… Zundert 1525 Pauwel
Compareerden als voren Jan Jansz, glaesenschrijver, oud omtrent 33 jaeren, wonende in de Kalverstraet, geen ouders Ondertrouwakte Amsterdam 1613 Geert Ouweneel
Dank je Andreas. Dan is "w yndaesmaker" hier een betere transcriptie. Graag nog enige controle 1449 Antwerpen Michel G.
Ook alleen Ecclesia komt als doopgetuige voor. https://hetutrechtsarchief.nl/onderzoek/resultaten/archieven?mivast=39 Hulp bij de betekenis van PP Pauwel
Zal niet susc[epit] Mater Ecclesia (de moederkerk) bedoeld zijn? Hulp bij de betekenis van PP ChrisvD