Reactie Onderwerp Auteur Datum
Beste René, Ontzettend bedankt! 1/1 Antonio Lopes Suasso Kristen Beukers
Beste Laurens, mijn excuses voor de late reactie, je opmerking was me even ontgaan. Wellicht heeft 'gierig', zoals JW Een voorbeeld van de finaleteksten op de paleografiewedstrijd Jitske Hell
alleene, welcke uytspraecke alsoo gegegeven sijnde van soo vol- comen cracht ende recht sal sijn alsoff die bij 4/6 Antonio Lopes Suasso Geert Ouweneel
Hallo Geert, Oh wat gek. Ik zal het nog een keer proberen. Groet, Kristen 3/6 Antonio Lopes Suasso Kristen Beukers
Bij dit deel ontbreekt de scan van het origineel 3/6 Antonio Lopes Suasso Geert Ouweneel
arbiters ende goede mannen in desen indifferentelijcken ende in neutraliteyt gecoren ende genomineert, gevende sij 2/6 Geert Ouweneel
Op huyden den thienden dagh der maendt July des jaers 1658, sijn voor mij Benedict Baddel, bij den Hove van Hollandt 1/6 Tekst over Antonio Lopes Suasso Geert Ouweneel
[De eerste regel is verloren gegaan, maar zal de preciese dag hebben vermeld] maendt juny des jaers sestienhonde 1/2 VOC Antonio Lopes Suasso René van Weeren
Over de geel gearceerde dingen ben ik nog niet zeker. Hoogwelgeboren heer, Ingevolge uwe intentie hebbe heden 1/1 Antonio Lopes Suasso René van Weeren
Dank voor de aanvulling! s.v.p. hulp bij moeilijk stuk akte C. Veer
Gierig = verlangend Een voorbeeld van de finaleteksten op de paleografiewedstrijd JW Klein
Beste Guido, in regel 6 gaat het om twee percheelen, in regel 7 gaat het om het andere perceel, per is nog net leesbaar Enkele nieuwe woorden ?? 1427 Antwerpen Otto Vervaart
Dankje... Dit helpt me ook met andere registraties. Stukje tekst ui de dubelvaetcedullen Berghem Jimmy Schulten
https://zoeken.erfgoedshertogenbosch.nl/detail.php?nav_id=11-1&index=0&… Bosch protocol 1185 8V Pauwel
Jan Arijaen Rijcken XIX st[uyver] II oort van de hoef V g[u]l[den] X st[uyver] II oort Tonis Geerijts XII st[uyver] IIII Stukje tekst ui de dubelvaetcedullen Berghem Pauwel
Item a[nn]o 1622 den 6en januarii op den donderdach Abraham Pieters[en] Seilmaker Immetjen Jooris. Olffert Fuick Griet Doopakte Amsterdam 1622 Pauwel
In r. 2 lees ik: Ysaack Claesz[ oen] sz[ oen] een huysinge en[de] hoe[ re] n erve ... Nog wat suggesties: r. 5 s.v.p. hulp bij moeilijk stuk akte Pauwel
P.S. De originele scan is te vinden op: https://proxy.archieven.nl/235/1A1C019A72AA4CDFA0144671F71CA6CD Stukje tekst ui de dubelvaetcedullen Berghem Jimmy Schulten
Nog een enkele suggestie. r. 3 ... ad vitam sup[er]st[it is] ... r. 7 ... mett[er] Antwerp scer maten ... r. 12 ... vo Wuustwezel 1459 Pauwel
Ja, leuk, heb een facsimile van het boek op https://books.google.nl/books?id=3UADAAAAYAAJ&printsec=frontcover&hl=nl… Brief in Duits uit 1812 Gewillem
Inderdaad: streep. De "st" van "stuivers" is op dezelfde wijze geschreven als (het begin van) de afkorting.Die vorm Oude lengtemaat Michel G.
1. Gheert Faes van Woude vercocht Bouden Snoeye alsulken XX scellingen grooten erflic 2. als hij heffende was op Willem Dan toch iets gemakkelijker ?? 1427 Antwerpen Michel G.
Zowel een Hugt uit Itterbeck als een Van Riemsdijk uit Hardenberg zijn intekenaars van het boek ‘Geschiedenis van het Brief in Duits uit 1812 ChrisvD
Kleinigheden: Jan nuar 15ten diese s nachge suchte die ein- liegende … in- sinuiren zu la ßen Brief in Duits uit 1812 ChrisvD
Het handschrift heet Kurrent, en was enkele eeuwen lang (in verschillende variëteiten) het handschrift van alles wat Brief in Duits uit 1812 Andreas