Reactie Onderwerp Auteur Datum
Beste Otto, inderdaad, het lijkt op "haast". Maar dat heeft dan niet veel zin, toch? Keizer Willem II Adriaan van He…
Beste Adriaan, in plaats van helaas leek ik haast, woorden als laatst en kajuit hebben dezelfde eind-t. Keizer Willem II Otto Vervaart
Bedankt, René! handgeschreven zin Adriaan van He…
metter woon needer te setten en tot dien eynde versoght de noodige cautie, zoo ist dat wij regenten en armbesorgers van Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Aengesien Gerardus Baasen gebooren alhier tot Bergen aen ons ondergeschreven gerichtsperoonen van Bergen voornt. heeft Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
defileercour (=rij, waarbij de gasten zich aan de eregast voorstellen) ruime residentiehuis handgeschreven zin René van Weeren
@Andreas, complimenten voor je transcriptie! Je hebt je niet laten misleiden door mijn abusievelijke misleiding Oplossingen Paleopuzzel nr. 105: Goese grond getransporteerd
Hartelijk dank, Pauwel! Utrecht 1576 Adriaan van He…
Hartelijk dank, Pauwel! Utrecht 1576 Adriaan van He…
Ik raak niet echt ver in deze tekst. Daarom slechts de eerste 4 regels. Na vergelijk met de transcriptie van Geert (echt Oplossingen Paleopuzzel nr. 105: Goese grond getransporteerd Andreas
An, Bij deze de link, Toegang Bosch Protocol Inventarisnummer 1274 Folionummer 98 - Recto Datum 11/1504 Beschrijving gerard zoon adriaen van Alem ?? J. Romeijnders
@Geert, het is inderdaad een behoorlijk pittige tekst en heel knap dat je zo'n eind bent gekomen! Je hebt sowieso meer Oplossingen Paleopuzzel nr. 105: Goese grond getransporteerd
Den yerst[en] decembris ’76. Evert Dyrckss[en] buerm[eeste]r tot Soest [con][stitueer]t Rene[n], ut s[upra]. Wessel Aert Utrecht 1576 Pauwel
Ik lees Cabo de Boa Esperance, voor welke spelling talrijke parallellen te vinden zijn. (met veronachtzaming van het Verzoek transcriptie VOC archief Pauwel
heb je de bron waar deze akte vandaan komt? bij het vergroten wordt het wazig. De akte begint in ieder geval met gerard zoon adriaen van Alem ?? An
De studie van Antheun Janse, Een pion voor een dame. Jacoba van Beieren (1401-1436) (Amsterdam 2009) vermeldt bij de Hulp bij transcriptie rekening 15e eeuw Otto Vervaart
10 december 1692 Westindien hebbende, die haer des naghts bij geval onder de voorsz[eyde] retourvloot bevonden, des Hulp transcriptie René van Weeren
Een aanvulling op het harde werk van Geert: De munstoort is, mede gelet op de (vage, maar aanwezige) verkortingstekens Hulp bij transcriptie rekening 15e eeuw René van Weeren
Heel erg bedankt! Lastig om wijs uit te worden... Hulp bij transcriptie rekening 15e eeuw Vera dB
Ik weet niet alles en kom zo ver hieronder staat: It is sulc ontfang en innemen als Philips van den Dorp, trezorier the Hulp bij transcriptie rekening 15e eeuw Geert Ouweneel
Hartelijk bedank heren! Verzoek transcriptie VOC archief James
vice mat[rina], in geval er twee vrouwelijke doopheffers zijn. toegevoegde aanduiding bij een doopgetuige ChrisvD
Met veel gissen en veel fouten. Het is een zeer lastige tekst. Dat blijkt wel, want nog niemand heeft een oplossing Oplossingen Paleopuzzel nr. 105: Goese grond getransporteerd Geert Ouweneel
René was net iets eerder. Nu ik de transcriptie toch al gemaakt heb, stuur ik hem ook in. Ick ondergesz. Cornelis Verzoek transcriptie VOC archief Geert Ouweneel
Ick, ondergesz[eyde] Cornelis Verhulst, schipp[e]r op den schepen dat God beware, genaamd Waterland, beken- nen volgens Verzoek transcriptie VOC archief René van Weeren