Reactie Onderwerp Auteur Datum
Ik heb de ganse tekst overlopen en een paar onnauwkeurigheden aangepast. Het gezochte woord is zeef van kameelharen. Staat van Goed (Oostende) Andreas
deel 3 Transcriptieverzoek jairvandijk
Deel 2 en 3: Transcriptieverzoek jairvandijk
/6/ es zestalve margen landts, gelegen in de gerecht van Uytwijck an de Pelstege ende noch vier margen landts, gelegen Transcriptieverzoek Geert Ouweneel
Nu heb ik nog een meester gevonden... Bedankt Pauwel Nog vele onzekerheden 1521 Breda Guido Snoeys
puynrijder Onleesbaar beroep Pauwel
2. Henric Snoeys zone debent p[ ar] it[ er] et in solidum Claeuse van Etten tot behoef van Nog vele onzekerheden 1521 Breda Pauwel
5. van scairhout dand[ um] de[ n] voirs. Willem[ en] vel latori t 'Sint-Mertensdage a[nn]o XVc 6. XXI naistcomen[de] Nog vele onzekerheden 1521 Breda Pauwel
"Ook de aanzet ...?", ik neem aan dat je helemaal aan het begin van de akte de namen van de schepenen bedoelt. Dat waren Nog vele onzekerheden 1521 Breda Pauwel
1. In 3e deel van t'bos te Schorel, eygen goet wesende, ben ick geinstitueert ende en wert geen mensie dairvan gemaeckt Transcriptieverzoek Geert Ouweneel
kan iemand dit vertalen aub CIVI OLIM SUO – S.P.Q.A. – SUMPTIB. PUBL. ET PRIV. – P. – MDCCCXXXX (josje4you@gmail.Com) Latijnse afkortingen. JOcelyne Samson
Hallo Pauwel, De munten in Breda waren me niet duidelijk. Datum aanduiding is even wennen. Ook de aanzet ..... ?? We Nog vele onzekerheden 1521 Breda Guido Snoeys
Nog steeds veel onzekerheden.. 1. ……..quam Cornelis Adriaen Snoeys zone Henric Jan Goo ssenszone ende Adria en 2. Henric Nog vele onzekerheden 1521 Breda Pauwel
Hallo Geert, hartelijk dank voor de vervolledigingen en correcties, erg leerrijk! met vriendelijke groet Carlo Mechelen schepenakte 14 augustus 1640 Carlo
“Idem Anna Tassijns, weduwe wijlen Jans van den Cuweraa, cum tutore extraneo, item Elisabeth van Auweraa, geadsisteert Mechelen schepenakte 14 augustus 1640 Geert Ouweneel
Regel 3 is niet helemaal correct overgenomen. Moet zijn: 3. heeft om een somme van penningen die hij af hij hem te volle Verkoop maar nog te moeilijk voor mij Breda 1511 Michel G.
Niet helemaal zeker van een paar woordjes: 1. Gielis Dyrck Dyels sone ende Godert Jan Peter Ghiels sone scepenen inder Verkoop maar nog te moeilijk voor mij Breda 1511 Michel G.
Heel erg bedankt voor je hulp René. Onduidelijk woord (tekst uit 1615) Corrie
Dank je wel, Patrick. De voorvaderen had ik idd al gevonden op de kleinbrabantse databank! geboorteakte Catharina Nijs 1700 Bornem (Be) Veerle Heyman
innavigabel = onbevaarbaar Onduidelijk woord (tekst uit 1615) René van Weeren
Bedankt René, voor het ontcijferen van de onbrekende delen en aanpassingen van sommige andere. Namen en afkortingen zijn Huwelijk Wijk bij Duurstede 1615 Louis v. V.
Willem Willemsz (Ver)meeren, corp[oraa]l en[de] Maria Samuel Hermenszen Vermyert Het eerste geboth den Ien februarij Huwelijk Wijk bij Duurstede 1615 René van Weeren
Heel erg bedankt voor de oplossing, is zat er al een tijd mee te stoeien. Moeilijke afkorting Corrie
Kleine aanpassing op mijn eerdere tekst: Willem Willemsz (Ver)meer, Cothen ende Maria Samuel Hermensen Vernoij … Het Huwelijk Wijk bij Duurstede 1615 Louis v. V.
Pauwel.ikga mee in je oplossing Moeilijke afkorting Herman