Reactie Onderwerp Auteur Datum
Eerstel[ijck] zeecke[re] coopbryeve, gepasseert bij Claes Pouwelsz[en] en[de] Cely Jansd[ochte]r, echteluyden van cope Opnieuw Hidde Pouwelsz; wie is er overleden? Pauwel
niet schapesraye, maar schape= raye testament uit 1714 Pauwel
Hallo René, ik ben er super blij mee. Ontzettend bedankt voor je hulp. Wat ik erg leuk vind is dat op het gildeschild Opnieuw Hidde Pouwelsz; wie is er overleden? Richard Cuperus
legateert aen sijne dienstmeyt d'eerbare Maria Heynens, voor alle getrouwen dienst ende verachterden loon, de somme van testament uit 1714 Geert Ouweneel
prompste testament uit 1714 ChrisvD
Otto en Adreas, Hartelijk dank voor jullie hulp bij deze(voor mij moeilijke) Franse akte. hulp bij franse akte. Herman
te w[aer]ne en[de] te cl[aer]ne Moelijke acten Antwerpen 1425 Pauwel
... in de Bamisse m[er]ct p[ro]xi[m]o ... Moelijke acten Antwerpen 1425 Pauwel
L.s., hartelijk dank voor Uw reactie. Bij mij ontstond ook al enige twijfel, met name door het feit dat er Oostburg bij mijn betovergrootvader Ralph van der …
Ralph, hoe zeker ben je dat dit Anton Heinrich Wilking is? Ik zie 2 problemen: 1) Inhoudelijk klopt het niet met wat ik mijn betovergrootvader Andreas
Wel, het was in etappes en zeker nog niet foutloos, maar een eerste aanzet, de lijntjes --- geven de paginascheiding aan Opnieuw Hidde Pouwelsz; wie is er overleden? René van Weeren
Dit is de naam van de bier geweest die toen de tijd de wagen heeft laten maken of van de wagen makker Boerenwagen Willem Hoek
@Andreas, dank je wel voor jouw verbeteringen! Zelf merkte ik al dat het gaandeweg duidelijker voor me werd, maar na een hulp bij franse akte. Otto Vervaart
https://felixarchief.antwerpen.be/detailpagina?invnr=SR_11&dtnr=1224_31… > Moelijke acten Antwerpen 1425 Pauwel
Goedemorgen, fantastisch! Ja het is inderdaad "Wustherck". Het is de oude benaming voor 'Herk-de-Stad". Met mijn supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans-deel 2 john strouwen …
Ik kom tot de volgende transcriptie. Wij schepenen der stadt en jurisdictie van[?] Wustherck[?] op voors. supplieck supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans-deel 2 Pauwel
Mijn transcriptie komt er nu zo uit te zien, alles onder voorbehoud uiteraard. Schepenen op voors. supplieck en gelet supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans Pauwel
Herman, hierbij mijn versie. Ik heb niet alles kunnen lezen van het eerste handschrift (t.e.m. regel 11). De rest was hulp bij franse akte. Andreas
Ik heb het tweede deel (vervolg) van de beslissing van de Schepenbank hier ook gepubliceerd. De latijnse tekst zal in supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans john strouwen …
Ja hoor, ik voeg het "titelblad" hierbij. Fijn weekend alvast! John supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans john strouwen …
Graag gedaan! Komt de term 'expositie' ook voluit geschreven voor in de stukken? Dan moeten we ook 'exposanten' lezen supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans Pauwel
Beste, Met bijzondere dank en waardering voor de hulp! Ik ben een rechtstreekse afstammeling van Maria Anna Moermans uit supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans john strouwen …
Ik kom er niet helemaal uit. Schepenen op voors. suppliecken gelet hebbende ordonneren aen Jan van Aecken en Louies supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans Pauwel
438 Maria Anna Moermans, weduwe van Jan Spelmans, tegen Hendrik en Cecilia Spelmans, kinderen van Jan Spelmans en supplieck van Caec. en Hendr. Spelmans stiefkinderen van M A Moermans Pauwel
Bedankt Daknam Stephan