Reactie Onderwerp Auteur Datum
Enorm bedankt! Guillaume Notitie bij een conscriptielijst (Frans) Guillaume
Le 29 avril 1902 refusé comme volontaire avec prime - pour faiblesse de complexion et affestion des organes de la Notitie bij een conscriptielijst (Frans) Andreas
Lijses Soeren Getuige bij doop Treza Van Steen
Burchgreeff beliefe ons aen te dienen, dat die van Wychen, aengehoort hebbende onse bewijsstucken, well geen swaricheyt Heytgraefschap Emilia van Nassau Geert Ouweneel
Ik heb ook een onbekend schilderij signatuur CW denk ik kan ook LW zijn Onbekende schilderij Guus Bischops
Memorie voer monsr. La Primage hoefmeyster van mevrouwe Princesse van Portugaell, quartiermeester van d'regiment van Heytgraefschap Emilia van Nassau Geert Ouweneel
Dank je wel Egbert. Hans Hendriks Brosaert, de schoolmeester, is in 1642 getrouwd met Metgen, de weduwe van Jan Peters Getuige bij doop Dorethé
Er gingen twee stellen in ondertrouw (let op: dit is dus niet de trouwdatum, die ligt minimaal 15 dagen later vanwege de trouwakte 27 mei 1741 René van Weeren
En bij deze de oplossing: Tekst links: Dit bouensten casteel hebben die engelsch wel eer haer woonninge ofter residentie Oplossing paleopuzzel nr. 110: Reisverslag Jakarta
3e February Datum? G. Ouweneel
Geweldig bedankt Rene, 'vive' 'en 'derdalven' kwam ik nog niet tegen. Guido Verkoop te Antwerpen 1423 graag je comment Guido Snoeys
Mijn suggesties 1. Jan van Rijthoven Thomaes zone ende Jacop Fierens vo e[r] een vierendeel, Aerd, Claus 2. ende Adriaen Verkoop te Antwerpen 1423 graag je comment René van Weeren
Hallo las dit bericht ik heb een schilderijtje van me. Opa het is precies her zelfde als de joue door je vader avondgebed kinderen Famke
Hallo las dit bericht ik heb een schilderijtje van me. Opa het is precies her zelfde als de joue door je vader avondgebed kinderen Famke
J. Kok wie weet wat hier staat? sutterlin? René van Weeren
Welke naam staat hier wie weet wat hier staat? sutterlin? CFP Christ
Dag Adriaan, Ik denk dat jouw hypothese over de herkomst van de achternaam klopt. Plaatsnamen werden destijds vastgelegd Tekst 1596 René van Weeren
Beste René, Hartelijk dank, heel interessant. Niet zo heel ver weg van Wersabe ligt ook de Duitse stad Wöhrden (https:/ Tekst 1596 Adriaan van He…
Volgens het herkomstonderzoek van Simon Hart (https://assets.amsterdam.nl/publish/pages/753563/herkomstonderzoek_2.pdf) Tekst 1596 René van Weeren
Hartelijk bedankt voor de transcripties! Een ander deel van het document is hier al een tijdje geleden getranscribeerd Tekst 1596 Adriaan van He…
De plaatsnaam moet ik je helaas schuldig blijven, maar hierbij een aantal aanvullingen/aanpassingen Compareerde Tekst 1596 René van Weeren
Met onzekerheden en hiaten: Compareerde Geertruyt Huych Pots dochter, huysvrouw van Cornelis Cuylman, deser stadts Tekst 1596 Geert Ouweneel
Omdat de zin niet loopt (ist Alfonsstr.) denk ik dat er zoiets moet staat als dat hij daar woont. Maar ja welk woord? Sutterlin 1912 Wim
opmerking 1: notatie 3/2 duidt misschien op 2de verdieping, of een huis met meerdere woongelegenheden. opmerking 2 Sutterlin 1912 Andreas
Geweldig! 2 opmerkingen. 1. Alfonsstr. 3/2: volgens het adresboek woont hij op nr. 3. Waar die 2 dan vandaan komt? Is Sutterlin 1912 Wim