Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hallo Rene, Als ik die zin laat vertalen kom ik op;: zonder toestemming van genoemde echtgenoot klopt dat hier ? Guido Korte actie met een moeilijke zin ? 1465 Antwerpen Guido Snoeys
Helemaal zeker ben ik niet, maar mijn poging: 1. Adriaen tSmit huydevette[re] ex una ende Laurette Snoeys e[i]us uxor Korte actie met een moeilijke zin ? 1465 Antwerpen René van Weeren
Op huyden de 26 Augusty 1667 compareerde voor mij Antony van de Ven, bij den etc., notaris etc. ende de nagenoemde notarisakte uit Amsterdam uit 1667 Geert Ouweneel
Veel dank aan jullie beiden Corien en Rene! Wat jullie schrijven klopt helemaal en door jullie aanwijzingen ben ik Ondertrouw Haarlem 1606 Timo
Super bedankt, Geert! Daar kan ik weer mee verder. Transcriptie verzoek Kim
Leopoldina, gravinne tot den Bergh en Ritburgh, markgravinne tot Bergen op Zoom, geboorne gra- vinne tot Oostvrieslant Transcriptie verzoek Geert Ouweneel
2e stuk Transcriptie verzoek Kim
Guido, mijn complimenten. Een paar aanpassingen mijnerzijds. 1. Adriaen tSmit hudevette[r] en[de] Laurette Snoeys ei[u]s Uitgebreide rente 1463 Antwerpen ... zo ongeveer juist René van Weeren
Best Otto, Dank voor deze reactie, het ziet ernaar uit dat ik aan het kortste eind trek! Maar dan kan ik het tenminste Second Opinion Plaatsnaam Vief Schenk
Natuurlijke broeder betekent dat de beide personen bloedverwant zijn, dus in ieder geval één natuurlijke Simpele broeder, natuurlijke broeder BETEKENIS René van Weeren
Beste Viviane, inv.nr. 874 is in zijn geheel is gedigitaliseerd, met een transcriptie erbij en aanduiding van de folia Second Opinion Plaatsnaam Otto Vervaart
Nipkercke is hoogstwaarschijnlijk het Noordfranse Niepkerke. Wat betreft zijn woonplaats: er is een plaats Lonnes ten Ondertrouw Haarlem 1606 René van Weeren
Mattheeus Stelte weduwnaar van Nipkercke wonende tot Lonnen met Hester Monix Ondertrouw Haarlem 1606 Corien Glaudemans
Melchert Jasparss[en], stoeldraeyer Compareerden als vooren Melchert Jasparss[en], van Spier*, oud 25 jaren, gheen Ondertrouwakte Amsterdam 1620 René van Weeren
Klopt! Dat is dus precies wat ik niet wilde horen hahaha! Maar bedankt! Second Opinion Plaatsnaam Vief Schenk
Ik zou zeggen: In Vannikensdorp Ook vermeld in (maar die site is je vermoedelijk al bekend): https://www.zeeuwsarchief Second Opinion Plaatsnaam René van Weeren
Zeemonster. Beste paleopuzzelaars. We hebben een klein onderzoekje gedaan naar de melodie waarop het gedicht kan worden Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster
Graag gedaan, Erik! De Zeeuwse Bibliotheek heeft het Archief van het KZGW gedigitaliseerd op https:/ Brief aan Willem van Oranje...? Otto Vervaart
René, ik heb de complete pagina's bijgevoegd; ik hoop dat je er een begrijpelijk verhaal uit kunt halen. schepenbankakte 1653 Henry Duisters
Zeemonster. Beste paleopuzzelaars, dank jullie wel voor jullie transcripties! We hopen dat nog meer paleografen een Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster
Zeemonster. @René, Een uitstekende transcriptie! Wat meteen opviel, in vergelijking met de transcripties van @Andreas, Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster
Zeemonster. @Geert, eveneens een prima transcriptie! Het aardige is dat er voor sommige woorden nu 4 verschillende Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster
Zeemonster. @Bart, Ook een hele goede transcriptie! Hier en daar wat afwijkend van die van @Andreas, en ook van die van Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster
Zeemonster. @Andreas, Een knappe transcriptie! We gaven al aan dat we hier en daar nog niet helemaal zeker waren of we Oplossing Paleopuzzel nr. 112: Een afschrikwekkend zeemonster
Otto, mijn dank is groot!!! Ben nu de hele tekst van het Zeeuws archief aan het downloaden, inclusief volledige Verbael Brief aan Willem van Oranje...? Erik