Reactie Onderwerp Auteur Datum
22 aprilis 1800 bap[tiza]tus est per re[veren]dum d[omi]num pastorem Mathias Claessen legitimus pater Antonius natus in Hulp bij lezen akte ChrisvD
Ter info: Van 4 november 2023 tot en met 4 februari 2024 staat Rijksmuseum Twenthe in het teken van landschappen op testament Waterlo ChrisvD
en daarna: neringhe testament Waterlo ChrisvD
Ik lees uytte winckel testament Waterlo ChrisvD
oh, ja zou die laatste regel niet uit van haer woninge kunnen zijn ??? testament Waterlo valentijn phijffer
Heel hartelijk bedankt ! Ik heb het woord "Midsgadrs" juwelen . gout ....proberen te vinden. Wat zijn midsgaders ? De testament Waterlo valentijn
@Geert, het jaartal lijkt mij eenenveertich, andere akten ervoor en erna dateren uit1641. Het zal iets verderop eerder testament Waterlo Otto Vervaart
Beste Guido, ik zie niets opvallends in jouw transcriptie, dus bravo! De datum 12 januari 1423 lijkt me helemaal juist Onbekend woord, datum juist ? 1465 Antwerpen Otto Vervaart
In dato 29 December 1724 voor de notaris Hendrik de Wilde en getuygen alhier tusschen hem compa- rant ende de Verzoek transcriptie notariele aktes Geert Ouweneel
Beste Geert, zou je me nog een keer kunnen helpen met een transcriptie van een n otariële akte? Paul Verzoek transcriptie notariele aktes Paul van Klaveren
In den naeme Godes Amen. Bij den inhoud deses openbaeren instruments sij kennelijck eenen yegelijcken dient behoort, dat testament Waterlo Geert Ouweneel
Dank voor de reactie, heb ik steun aan. Schilder Jacques (Jacob) Jordaens Arie Blanker
Beste Valentijn, Zonder een verwijzing naar de originele akte via afbeelding of link is dit voor anderen moeilijk terug Ondertrouw Waterlo Geert Ouwenreel René van Weeren
René bedankt voor de snelle ondersteuning Schepenbank Budel 08-01-1652 akte van mangeling Henry Duisters
Op dato v[oer]s z. is comen voor schepenen vo ers z. Joest Janssen en[de] Bertel Franssen als momboir van [den] vo ers z Schepenbank Budel 08-01-1652 akte van mangeling René van Weeren
Weeral bedankt Rene, - de naamval der of en is voor mij een raadsel (in deze tijd) der selver of den selven. Een beetje Graag nog enige correctie aub Antwerpen 1465 Guido Snoeys
Slechts minimale aanpassingen 1. Adriaen tSmit huydevette[r] en[de] Laurette Snoeys e[ius] uxor bekenden alse vanden Graag nog enige correctie aub Antwerpen 1465 René van Weeren
Dank. Ik heb alle genoemde sporen al eerder onderzocht maar helaas zonder resultaat. Het Nationaal Archief heeft ook Boedelinventaris Cora
Ariaentje - den 19 augustus het eerste kint van Teunis Dirks[en] en Annichje Lauwen, genaempt Ariaentje Laurus - den 26 Help! Geboorte van een tweeling? René van Weeren
bedankt Geert schepenbank Budel 14-02-1651 Henry Duisters
Op dato voorsz. is comen voor schepenen voorsz. Gerart Hillen lijdt ende bekendt in eenen erffelijcken recht vercocht schepenbank Budel 14-02-1651 Geert Ouweneel
Gelet op de regelmatige verplaatsingen van soldaten en hun families zullen zij niet snel als lidmaten van de Boedelinventaris René van Weeren
Dank voor beide reacties. De korte tussentijd was me niet opgevallen. Ik vermoed dat Merten Kern uit Duitsland afkomstig Boedelinventaris Cora
Het zal inderdaad dezelfde persoon zijn. In de inschrijving staat hij echter vermeld als D' Obsin(g)h Rhos. De g heb ik Boedelinventaris René van Weeren
Kopt. Zie ook: https://genwiki.nl/limburg/index.php?title=Rhoe_van_Obsinnich_(hoofdart…) Boedelinventaris Geert Ouweneel