Reactie Onderwerp Auteur Aflopend sorteren Datum
Dat tekentje boven de u was vroeger (weet niet van wanneer deze akte is) géén umlaut, doch ter aanduiding dat hier een u Wat staat er bij de handtekening van Hans Henrick Wim 24-04-2024
Periode klopt. Wellicht ten overvloede: - een umlaut bij Haübt heeft totaal geen zin. - er staat 'was getekent'; dit is Wat staat er bij de handtekening van Hans Henrick Wim 24-04-2024
in der Stadt (in dem Stadt is een foutieve naamval). Charlotte Kellner Wenen Wim 26-04-2024
Er staat echt inunctus. Die laatste woorden lijken me trouwens v.w.b. de doodsoorzaak niet meer relevant. Overigens als Doodsoorzaak Wim 05-05-2024
Helemaal gelijk: er staat rationis. Typefout mijnerzijds. Doodsoorzaak Wim 05-05-2024
Beste Arcimboldo en Chris hartelijk bedankt ik hoop dat ik verder nog op medewerking kan rekenen van het Forum bij de document van pastoor Petrus Lucius uit Leuven Wim Lucius 16-01-2019
Beste mensen hartelijk bedankt document van petrus Lucius pastoor te Leuven Wim Lucius 24-01-2019
hierbij voorbeeld Afkorting 'rc' Wim de Groot 31-12-2019
Erfgoedcentrum Nederlands Kloosterleven, Archief Kruisherenklooster van Sint-Agatha, Cartularium (Codex Donationum), inv Afkorting 'rc' Wim de Groot 31-12-2019
Dank u wel voor uw reacie. Het is niet zo zeer dat ik niet weet wat ermee bedoeld wordt (et cetera). Maar mijn vraag is Afkorting 'rc' Wim de Groot 31-12-2019
Ik ben niet helemaal overtuigd en zoek verder. Ik laat het u weten als ik meer informatie heb. Wat hebben trouwens die Afkorting 'rc' Wim de Groot 01-01-2020
Ja, nu zie ik, excuses voor mijn halsstarigheid. Afkorting 'rc' Wim de Groot 01-01-2020
Ende van hoerdken te maken voir den gelasen aenden Raethuys viij krompsterten. Ende van loet te wegen iiij krompsterten Afkorting 'simul' Wim de Groot 02-01-2020
Wat betekent sunt en was dit een gangbare uitdrukking? Is de streep door de letter l (t wordt anders geschreven) geen Afkorting 'simul' Wim de Groot 02-01-2020
Dus wellicht toch 'samen' of zoals afwisselend in de Graafse stadsrekeningen wordt gebruikt: valet, tsamen, compt... Afkorting 'simul' Wim de Groot 02-01-2020
Ja, dat klopt en ik ben tot de volgende tekst gekomen: Vanaf 1491 nam Willem Coeberch de functie van bymmeister waar en Stadsrekening Grave (1496): bymmeister Wim de Groot 05-01-2020
Voorbeeld van Amsterdamse stadskan (1550-1600) Stadsrekening Grave (1496): bymmeister Wim de Groot 05-01-2020
Er valt altijd nog wel iets te schaffen. Bijvoorbeeld hoe brengt een 'bymmeister' het stadswapen aan op het deksel van Stadsrekening Grave (1496): bymmeister Wim de Groot 06-01-2020
Zijn de juiste teksten van de voorronde beschikbaar? Paleografiewedstrijd voorronde gesloten! Wim de Groot 27-02-2020
Volgens mij heeft Michiel gelijk; bij alle anderen waar angenomen staat, volgt géén verdere tekst (achter Rommelings Boudewijn Meijboom Wim H. 24-06-2022
bij nader inzien houd ik het op Knypens, een vervorming van Knyphausen. Wie weet waar Willem Arentsz vandaan komt? Wim Heersink 11-08-2019
Bedankt voor de reactie, het brengt me wel in de war, aangezien de achternamen verschillen en ik dacht dat de getuige trascriberen bijschrijving ondertrouwboek Wim Heugens 18-05-2023
René van Weeren en Jeanne hartelijk bedankt voor het meedenken en voor de oplossing, daar had ik totaal niet aan gedacht trascriberen bijschrijving ondertrouwboek Wim Heugens 19-05-2023
hartelijk bedankt René van Weeren, voor de afkortingenuitleg en zeker ook voor vertaling en de betekenis, hier ben ik transcriptie bijschrijving in doopboek Wim Heugens 02-07-2020
Wederom hartelijk bedankt René van Weren, ik zat de hele tijd letters te vergelijken maar kwam er niet uit, (alle transcriptie bijschrijving in doopboek Wim Heugens 02-07-2020