Reactie Onderwerp Auteur Datum Aflopend sorteren
fol. 79v Op den IIIIden januarii anno 1639 soo hebben Jan Claes[...] Cabus, stadthouder tot Huijb[ergen], ter eendere en vertaling gezocht Pauwel 12-03-2019
Beste Pauwel, Hartstikke bedankt voor de vertaling; geeft al wat duidelijkheid. Vreemd dat de wezen van Jan Mattijss vertaling gezocht M. Hoeks 12-03-2019
Geweldig, erg bedankt voor deze volledige transcriptie! Begrijp ik het goed dat deze Gabriel afziet van een gang naar de attestatie delft 1613 (trefwoorden geweldpleging en dronkenschap) Danny 12-03-2019
Beste Herman, Hartelijk dank voor je hulp. Er is weer een volgende tekt onderweg met de vraag voor nazicht. Hierna zou Wie wil deze tekst eens nazien en indien mogelijk verbeteren en aanvullen. Dank bij voorbaat Werner De Winter 12-03-2019
Zo te zien een schilderij van de haven van Hong Kong eind jaren vijftig / begin jaren zestig. Het topje van de mast (van Wie heeft dit geschilderd? Helena 13-03-2019
Prima . Stuur de teksten maar op . Ik doe dit graag, zeker als ik er iemand mee verder help. Groeten Herman Wie wil deze tekst eens nazien en indien mogelijk verbeteren en aanvullen. Dank bij voorbaat herman geurts 13-03-2019
1 item 6en 7 augustus 1717 soo heeft peeter de winter in den wildeman ghewerckt onder halven dagh om den solder te Graag nog eens nazicht, verbeteringen of aanvullingen van deze tekst. herman geurts 13-03-2019
ps : ongewild opmaak gekopieerd ( vette letters) Was niet de bedoeling/ heeft geen betekenis Graag nog eens nazicht, verbeteringen of aanvullingen van deze tekst. herman geurts 13-03-2019
Ik kijk er later nog naar. mvg Pauwel vertaling gezocht Pauwel 13-03-2019
Beste René, op de site van het Rijksbureau voor Kunsthistorische Documentatie wordt dit schilderij beschreven als het Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij? Otto Vervaart 13-03-2019
Ook als het niet exact een navolging van dit schilderij is, kun je in de database van RKD Portraits op allerlei Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij? Otto Vervaart 13-03-2019
Al veel schilderijen bekeken bij RKD Portraits, helaas nog geen duidelijke aanwijzingen. De handtekening wijkt ook op Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij? René van Zundert 13-03-2019
Op enkele woorden na, die ik niet getranscribeert krijg (en mogelijk ook hier en daar nog enkele foutjes), gaat de akte vertaling gezocht Michel G. 14-03-2019
Werner , hierbij mijn poging. Kijk en vergelijk. Ik ben ook niet overal zeker van, Maar stapje voor stapje kom je het vraag om nog eens na te zien en evt. te verbeteren herman geurts 14-03-2019
dry meuckens koerens te betaelen vertaling gezocht Pauwel 14-03-2019
Dag René, met de handtekening op dit schilderij laat je iets zien wat op dit forum meestal de vraag is, wat staat daar Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij? Otto Vervaart 14-03-2019
eenighe actie ofte calandiën [= calangiën] http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=article&wdb=MNW&id=20300 De streep boven vertaling gezocht Pauwel 14-03-2019
f[ecit] 1645 lees ik https://www.artic.edu/exhibitions/9244/rembrandt-portraits Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij? Pauwel 14-03-2019
Pauwel, je hebt gelijk, ik zag het teken na f aan voor een afkortingspunt voor fecit, maar het is de 1 van 1645. Het Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij? Otto Vervaart 14-03-2019
6 lb Aanduiding hoeveelheid zaad ChrisvD 14-03-2019
Rembrandts f komt wel vaker voor zonder punt. http://www.keywordbasket.com/b3JpZ2luYWwgcmVtYnJhbmR0IHNpZ25hdHVyZXM/ Wie kan mij meer vertellen over dit schilderij? Pauwel 14-03-2019
sooveere als de erve streckt tennen de caevele van? vertaling gezocht Pauwel 14-03-2019
Dankjewel Herman, Ik vermoed dat het woord (teij) touw kan betekenen en die (draawenbom) toch iets te maken zal hebben vraag om nog eens na te zien en evt. te verbeteren Werner De Winter 14-03-2019
Allebei hartelijk dank. Ik kan mijn zoektocht nu vervolgen. vertaling gezocht M. Hoeks 14-03-2019
Bedankt Chris, dus libra. Ik heb dat als Engels voor pond gezien. Weet je ook het gewicht van zo’n pond in 1811? Het Aanduiding hoeveelheid zaad Druppie 14-03-2019