Reactie Onderwerp Auteur Datum

vors. =een afkorting voor vo(o)rschreven

Wie kan dit woord ontcijferen? Herman Geurts 12-12-2016

Als nieuwkomer in stambomenland ben ik echt superblij met de reacties. Het leert me zeker weer anders naar een tekst te

welke straat? Liliane Bakker 12-12-2016

De schrijver verdient inderdaad niet de eerste prijs in het schoonschriftconcours!

welke straat? Bart Jans 11-12-2016

# bart . Je bent echt een goede lezer ! Ik zie het nu pas....

welke straat? Herman Geurts 11-12-2016

# Tineke en Marita . Na op de S gewezen te zijn lees ik ook submaniacaal

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts 11-12-2016

@Tineke, nog eens getuurd... Zo bezien zou dat inderdaad kunnen. Och wat een handschrift, daar zou een grafoloog op

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Marita van Brussel 11-12-2016

@Marita, het lijkt mij, dat Bart wel gelijk heeft. In de tweede regel staat "seer" en niet "zeer". zoals hier boven

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Tineke 11-12-2016

@Bart, dat zou inhoudelijk heel passend zijn, maar ik denk zelf dat de letters te veel afwijken om "sub" te kunnen zijn

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Marita van Brussel 11-12-2016

Doorgestreept: "Hij heeft weder eene vlaag" mvg, Tineke

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Tineke 11-12-2016

Hij verkeert gedurende de laatste dagen in een toestand van submaniacale opgewektheid mvg, Bart

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Bart Jans 11-12-2016

Er staat: Geweermakersgang. mvg, Bart

welke straat? Bart Jans 11-12-2016

@Herman: Ook doordat de applicatie een schil is over diverse bronnen zoekt het soms lastig. Het heeft niet echt de

Tip: historische woordenboeken online 10-12-2016

@Herman, dat zou heel goed kunnen!

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Marita van Brussel 09-12-2016

@ marita Hebmaniacaal bestaat niet zover ik weet. Ik denk dat de schrijver zich heeft willen corrigeren, vandaar het

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts 09-12-2016

@christian. Dank voor de link naar historische woordenboeken. Kende ik nog niet, nu nog er mee oefenen. De eerste

Tip: historische woordenboeken online Herman Geurts 09-12-2016

@Herman en @Dirk, bedankt voor het meedenken! Ik lees ook "hebmaniacaal". Maar bestaat dat? Hebefrenie bestaat wel

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Marita van Brussel 09-12-2016

@ Herman, gezien de afschuwelijke hanepoten: laatste dezes zou ook laatste dagen kunnen zijn; qua zinsbouw lijkt dat me

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Dirk Claessens 08-12-2016

Beste Herman, dank voor je bericht. Dit adres komt niet voor in "straatnamen van Rotterdam" maar ik ga er zeker mee

welke straat? Liliane Bakker 08-12-2016

ik lees: nieuwe garenmakersgang

welke straat? Herman Geurts 08-12-2016

correctie: zie nu dat intreeden een pootje teveel heeft, dus mogelijk toch een ander woord?Of een slordige schrijver?

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts 08-12-2016

Hij verkeert gedurende de laatste dezes in een toestand van ..?... maniacale opgewektheid - ( doorgehaald: intreeden

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts 08-12-2016

@Herman: De letteroefeningen blijven ook zeker staan hoor. Het ging mij slechts om het tipblokje daaronder. Ons idee was

Krankzinnig! Leeshulp gezocht 08-12-2016

Ik zou de oude letters laten staan. Oud schrift lezen begint nu eenmaal met het herkennen van de oude letters. En wat

Krankzinnig! Leeshulp gezocht Herman Geurts 08-12-2016

Je vraagt om een woordje, maar krijgt een cursus Middelnederlands :-) Die historische woordenboeken blijven een

Krankzinnig! Leeshulp gezocht 07-12-2016

@Mechtilde: Geen probleem! De paleopuzzels zijn altijd net een tikkeltje lastiger. Maar probeer dan eens een van de vele

Paleopuzzel nr. 5 07-12-2016