Reactie Onderwerp Auteur Datum
Attestatie Fop Cornelisz tot Zoetermeer Opten derthyenden Marty anno 1500 dry en tnegentich sijn voor mij Wilhem van Transcriptie akte Geert Ouweneel
pagina 2 Transcriptie akte WillemJan van Vliet
@ Michel, Dank voor je suggestie. detʳ en dentʳ kom ik i.d.d. ook tegen in deze akten. De afkorting vind ik elders niet Wie corrigeert mij ...antwerpen 1461 met onderschrift Pauwel
Geen probleem. Alvast bedankt hulp bij vertalen document Frank
sijn vercocht aen diversche persoonen, te betaelen op 6 m[aenden], brengen t'samen uyt de summa van Hulp bij transcriberen René van Weeren
Hallo René, Dank voor de snelle reactie en aanvullingen. De "p" staat volgens mij echt voor de pest. In de Lastige begraafinschrijving Utrecht 1636 Louis v. V.
Dag René, Zie je kans de rest van de zin ook te doen. Dan kan ik zien of het bedrag past. Veel dank. Hulp bij transcriberen Stijn
Beste Frank, Dat wordt helaas pas in de loop van volgende week, maar laat dat anderen niet weerhouden ;) hulp bij vertalen document René van Weeren
Dag Louis, Er zit inderdaad een klein foutje in, de tekst in de kolommen loopt her en der wat scheef. Bij haar Lastige begraafinschrijving Utrecht 1636 René van Weeren
Tav Rene v Weeren. Zou u eens naar de 2 andere pagina's willen/kunnen kijken ?? hulp bij vertalen document Frank Faasen
Aangezien het in die tijd niet gebruikelijk was om een 0 te gebruiken bij enkele getallen (5 werd dus niet als 05 Hulp bij transcriberen René van Weeren
Ik ga het doorgeven aan de vragensteller, dank je wel Harrie! Hoe heet deze Engelse soldaat? Marilou
... Transcriptie akte Jan-Willem
Dank je wel! :) Bij deze de laatste 2 pagina's. Transcriptie akte Jan-Willem
Adresgegevens zijn: 113 Mayesbrooke Rd, Goodmayes, Essex. De naam is voor mij onleesbaar, maar misschien kun je met het Hoe heet deze Engelse soldaat? Harrie Vermeer
Ook niet alles gevonden, maar alvast: voirn[oemd] metter eender sijde d' erve Hoppe[r]ts, d' ander sijde Jan Leenmans, m Transcriptie akte René van Weeren
Knap werk René, mijn dank hiervoor! Hulp gevraagd bij ontcijferen document uit 1945 (6 regels) Wesley Stam
10:15 / 2 ruiten vernield Geeft kennis Dr. J.W.F. Scheld, 60 j[aa]r, arts, won[ende] J.J. Cremerpl[ein] 8 h[uis], dat Hulp gevraagd bij ontcijferen document uit 1945 (6 regels) René van Weeren
Heel erg bedankt Transcriptie akte Guus van der Zalm
arffgenamen, met consent ende toelatinge die sijn Ed. Bonno Ausma unde pastoer unde kerckvoegden getransporteert ende Transcriptie akte Geert Ouweneel
Geweldig Geert heel vriendelijk bedankt, het gaat over mijn voorouders die een boerderij hadden in Uithuizen. De akte Transcriptie akte Guus van der Zalm
Ik maak er dit van: Benne Ausma up Engersum tho Uuthuisen ende Uthuister meden joncker unde hovelynck als ock selvest Transcriptie akte Geert Ouweneel
Dank u wel! Smeuïge akte, in elk geval. Hulp gevraagd bij ontcijferen onmogelijk handschrift (!) Kaya
Geweldig Rene! Zou je de tweede pagina ook willen doen? Transcriptie akte Jan-Willem
Inderdaad, dat is wat hij zag. En het schilderen is inderdaad het opknappen van de kamer. Hulp gevraagd bij ontcijferen onmogelijk handschrift (!) Geert Ouweneel