Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hi Sanne, De erflater is Mateus die de zoon is van Jan L.v.T en Elisabeth. M vr gr An interpretatie erfdeling An
Fantastisch René! Heel erg bedankt voor de transcriptie én vertaling. Echt super. Wie kan er achttiende-eeuws Frans lezen? Kaya
En de Nederlandse vertaling Certificaat Wij, de drost, schepenen en burgemeesters van de stad en vrijheid Waalwijk Wie kan er achttiende-eeuws Frans lezen? René van Weeren
Nee er is verder geen link naar deze foto's. Tekst Erasmus Wibo Boswijk
De Franse versie, alleen de tweede handtekening kon ik niet zo snel ontcijferen. Certificaat Nous drossard, echevins, et Wie kan er achttiende-eeuws Frans lezen? René van Weeren
Dag Kaya, Transcriptie en vertaling volgen nog, maar samengevat: het is een getuigschrift van de lokale autoriteiten van Wie kan er achttiende-eeuws Frans lezen? René van Weeren
Is er een link naar de vindplaats van deze afbeelding? Tekst Erasmus René van Weeren
Dat staat inderdaad op een andere versie Holbein heeft aan de hand van een tekening meerdere versies gemaakt Tekst Erasmus Wibo Boswijk
Volgens Johan Huizinga zou het gaan om het begin van de Parafrase op het Evangelie van Marcus; de tekst hiervan heb ik Tekst Erasmus René van Weeren
Beste Michel, Dank voor je geweldige werk :)! Amicalement, Quiot transcriptie QuiotduPassage
Via de site van het RKD zie ik twee varianten met dezelfe lcihaamshouding, de ene uit 1523 (Basel, Kunstmuseum), https:/ Tekst Erasmus Otto Vervaart
Bij deze : het is een uittreksel uit een testament. In nomine Domini. Amen. Anno a nativitate Eiusdem millesimo transcriptie Michel Oosterbosch
Adriaen Lievensz, oudt 24 jaer, sittende gevangen tot Algiers, is genomen opt schip van Joachim Jansz van Vlissingen Welke naam staat hier? Geert Ouweneel
bedankt voor deze bevestiging. welke brug Lucas Zimmerman
het woord 'die' in de betekenis van 'de' welke brug René van Weeren
Beste Geert, enorm bedankt, ik waardeer dit zéér! Testament 1721 Erwin van Vliet
Heel erg bedankt voor uw hulp! Als ik dan ook zo brutaal mag zijn om hulp te vragen bij dit zinnetje... Welke naam staat hier? Pip
Cont sij enyghelijcken dat comen is vor ons scepenen onder geschreven Adriaen ende Wilmen Adriaen Reynier Willaertsz Tilburg RA (267) 1518 Geert Ouweneel
Theunis Marinusz Welke naam staat hier? Geert Ouweneel
Inderdaad. Maar er lijken verschillende teksten op de diverse variaties. Tekst Erasmus Wibo Boswijk
Beste Wibo, wellicht kun je nog een keer proberen het bestand te uploaden, mogelijk is het qua MB te groot, op dit forum Tekst Erasmus Otto Vervaart
De testateuren verclaerden in den 200e penning niet bekent te staenmen In den name des Heren amen. Keenelijck sij eenen Testament 1721 Geert Ouweneel
Wat opmerkzaam van u! Klinkt heel plausibel wat u beschrijft. Heb ook nog geen steunbewijs kunnen vinden. Hartelijk dank Peeter en een molen? Regina
Als een paard 30 gulden kost, en een koe (in de laatste alinea) 24 gulden, dan lijkt 17 gulden wel wat weinig voor een Peeter en een molen? Michel Oosterbosch
het lijkt me dat daar bereet staat, een ander woord voor gereed, duidend op de vermelding 'gereed geld', oftewel contant Moeilijke laatste lijnen... René van Weeren