Reactie Onderwerp Auteur Datum
Heel hartelijk bedankt Wim! 't Casselse?? Sanne
Jan Jacobsz, borger ende lakencoper binnen Worcum, voor mijselver ende onder verbandt mijnner goederen de rato caverende verzoek tot transcriptie Geert Ouweneel
Rene, dank je wel. Dat had ik er niet uitgehaald. Welk recht? Frank van Alphen
Met het recht van retorsie kan degene die dit recht uitoefent een maatregel treffen ter vergelding van nadelen geleden Welk recht? René van Weeren
Het is maar een gis, maar wellicht Szeghalom https://en.wikipedia.org/wiki/Szeghalom Stad in Hongarije René van Weeren
Waarschijnlijk (omgeving) Kassel in Duitsland, zoals de achternamen al doen vermoeden. 't Casselse?? Wim
Recht van retorsie. Welk recht? Wim
Helder! Ik was niet op de hoogte van deze afkortingen, heel erg bedankt! Hulp bij enkele woorden Peter
Aan den Heer Burgermeester der gemeente Leeuwarden, WelEd. Geb. Heer! Door dezen neem ik de vrijheid te vragen, of Ued Hulp bij enkele woorden Geert Ouweneel
Otto en René, bedankt. Ik heb deze akta van iemand gekregen. Ik was gevraagd of het ging over het verkopen van engenhos ingenhos in Bahia Brazilië Lucia Xavier
Fijn, René, dat jij hier in actie komt! ingenhos in Bahia Brazilië Otto Vervaart
Dankjewel Andreas ! geboortedatum van Wilhelmina Reenen Marlies van Doorn
Ik heb alleen de afgebeelde tekst gedaan: .... tigh tot ende boven voorsz[eyde] die de dochter van den voorsz[eyde] ingenhos in Bahia Brazilië René van Weeren
Wilhelmina is geboren 19 (neunzehnten) vendemiaire van het jaar IX (neunten Jahr). Omrekening via onderstaande link geboortedatum van Wilhelmina Reenen Andreas
Dankjewel, maar welke dag en welk jaar? geboortedatum van Wilhelmina Reenen Marlies van Doorn
Dank je wel, Lucia, de brandschade maakt het er niet eenvoudiger op om het geheel te reconstrueren. Er is sprake van een ingenhos in Bahia Brazilië Otto Vervaart
De maand is Vendemiaire. Die is onderdeel van de Republikeinse kalender en liep van 21 september t/m 21 oktober. geboortedatum van Wilhelmina Reenen Geert Ouweneel
Beste Otto, de eerste hand kond ik wel lezen. Ik heb moeite precies waar ik begon met transcriberen. Notary: Benedict ingenhos in Bahia Brazilië Lucia Xavier
Bij deze de afbeelding Bosch protocol 1178 131V Jan-Willem
Beste Lucia, op de afbeelding staat niet de gehele akte. Je begint je transcriptie bij wat inderdaad lijkt op een ingenhos in Bahia Brazilië Otto Vervaart
Oplossing paleopuzzel 98 Andreas Het is inderdaad een lastige tekst, wij twijfelen ook nog over wat oplossingen, zoals Oplossingen Paleopuzzel nr. 98: Lang genoeg gezeten
Oplossing paleopuzzel 98 Paul de Wit Dat lazen wij ook, Paul: Stevins. En als we echt zouden opschrijven wat er staat Oplossingen Paleopuzzel nr. 98: Lang genoeg gezeten
Nog iets te veel onaandachtzaamheden , die eind n pff Bedankt Michel altijd een uitgestoken hand. Guido Graag fine tuning Guido Snoeys
Ah, Algemeen. Toch wel! Nu lees ik het ook. Bedankt voor de hulp en moeite! Krantentitel Lise Koning
https://www.delpher.nl/nl/kranten/view?objectsearch=vari%C3%A9t%C3%A9s&… Krantentitel Andreas