Reactie Onderwerp Auteur Datum
Klopt. Bij twijfel moet je dan in de voorgaande/navolgende inschrijvingen naar een hoofdletter G gaan zoeken. naam doopgetuige 1685 Wim
Volgends mij van Nunen (zou ook meer voor de hand liggen). doop 1671 Wim
Volgens mij staat er: van Ieersel. naam doopgetuigen 1661 Joop Kuijntjes
Per toeval loop ik er tegenop! Het is blz 26 rechtsonder (laatste doop). getuigen zijn volgens mij Jan Wijtmans en Maria doop 1671 Sanne
Klopt helemaal, Marjolein! Dit was trouwens een puzzel uit 2016. Inmiddels zijn we al bijna aan de 100e puzzel toe! Zie Paleopuzzel nr. 3
Dank je wel Pauwel! Bosch protocol 1181-55V Jan-Willem
Dat is op grond van deze bronnen niet te zeggen. In 1920 heersten diverse besmettelijke en vaak dodelijke ziekten. Het Verzoek: Transcriptie Naam van kind Indië René van Weeren
Enig idee waar de man aan is overleden? In de advertentie staan meerjongemannen Verzoek: Transcriptie Naam van kind Indië George
Volgens mij staat er toger. Iemand die een schip voorttrekt met behulp van een paard. Paleopuzzel nr. 3 Marjolein Kinkel
1. Kerstiaen Mariss. vercoopt Katlinen Ards Snoys dochter was, ende Lijsbetten haerre nichten, des selfs Kerstiaens 2. f Verkoop akte met enkele ?? 1396 Antwerpen Ed van der Vlist
vendidit Arnoldo filio quondam Goeswini Otten de Zelichem et Joh[…] Boudens […] van den Water cum litteris et aliis quas Bosch protocol 1181-55V Pauwel
[…] antedicte Otto iure successionis hereditarie est advoluta in dicta hereditaria paccione duorum modiorum siliginis Bosch protocol 1181-55V Pauwel
medietate cuiusdam prati siti versus molendinum aquatile dictum te Casterle quem terciam partem antedicte hereditarie Bosch protocol 1181-55V Pauwel
lant atque ex medietate pecie terre dicte die Weijstacker insuper ex medietate pecie terre dicte communiter Henrics Bosch protocol 1181-55V Pauwel
ik vermoed dat er siclijcque = ziekelijke, ziekte staat gequetst door ...? René van Weeren
quarundam hereditatum que fuerant dicte quondam Elizabete sitarum in Magno Lyemde in parrochia de Bucstel scilicet ex Bosch protocol 1181-55V Pauwel
René en Otto, enorm bedankt voor jullie uitleg. Hopelijk vinden we in de toekomst een match tussen vroege bewoners van Tekst (graf?)steen Paul Hogervorst
quondam de Hemde filius quondam Elizabete relicte quondam Everardi van den Kerchove solvendam […] hereditarie ad Bosch protocol 1181-55V Pauwel
Johannes quondam de Hemde filius Elizabete relicte quondam Everardi van den Kerchove solvendam […] hereditarie ad Bosch protocol 1181-55V Pauwel
even een beginnetje Otto relicta quondam Theoderici Kepken cum tutore terciam partem annue et hereditarie paccionis Bosch protocol 1181-55V Pauwel
https://zoeken.erfgoedshertogenbosch.nl/detail.php?id=1263795154 Bosch protocol 1181-55V Pauwel
https://zoeken.erfgoedshertogenbosch.nl/detail.php?nav_id=68-1&id=12637… Bosch protocol 1181-55V Pauwel
René, ik sluit me helemaal bij je aan, ook voor de naam Maritgen! Tekst (graf?)steen Otto Vervaart
Scherp gezien Otto! Ik vermoed dat het de linkerhelft van een ongeveer dubbel zo grote steen betreft. Ik kon namelijk Tekst (graf?)steen René van Weeren
Een eerste poging tot aanvulling: op de tweede regel is het laatste woord maertgen, ervoor staat misschien en[de]. Op de Tekst (graf?)steen Otto Vervaart