Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag René, Ik heb het volgende in mijn article geschreven: "Agradecemos a René van Weeren, do forum "watstaatdaer" por Jan, Joos of beide? Lucia Werneck Xavier
Met uw tekst ernaast is de geschreven tekst redelijk goed te lezen. Heel erg bedankt voor de moeite. Opname in St Josephhuis O.L. Vrouw, Putstraat in Sittard Harrie Vermeer
Dag Lucia, Dat kan, maar eigenlijk via een omweg. Jan en Ian zijn beide vaak verkortingen van Johannes of Joannes. In Jan, Joos of beide? René van Weeren
De tekst is deels in het Duits gesteld, inclusief Duits schrift, wel met behoud van een aantal Nederlandstalige termen Opname in St Josephhuis O.L. Vrouw, Putstraat in Sittard René van Weeren
Bedankt voor je bericht C. Christ. Ik kan eerlijk gezegd niet lezen wat er op dit zegel staat geschreven. Hopelijk is er Douane zegels uit Azie wat staat er ? Mariët Bruggeman
Ik ben geen expert in deze akten, maar volgens mij is de tekst in regel 3 bedoeld als: en mochten er nog meer kinderen Erfeniskwestie , graag opheldering bij de acte 1443 Antwerpen René van Weeren
Dus als er staat : daer moeder af is' dan wil dat eigenlijk zeggen : waarvan de moeder is Lisbeth enz. Ik dacht dit te Erfeniskwestie , graag opheldering bij de acte 1443 Antwerpen Guido Snoeys
Dag Guido, Als de verwarring komt door het woordje 'af': dit is te lezen als 'van' (vergelijk het Engelse 'of'); af wil Erfeniskwestie , graag opheldering bij de acte 1443 Antwerpen René van Weeren
Die persoon zal ik dan zijn haha; ik ben de afgelopen weken een paar keer in het GA Haarlem geweest en daar ook met Hulp gevraagd Sanne
Dank! Dankzij de Verkamp is uiteindelijk de naam Ben Haverkamp (1929-2011) uitgekomen. Mysterie ontrafeld. :D Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Inwe
Ik lees er B.H. Verkamp in Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft René van Weeren
* moormeiers = gezagsuitoefenaren, politieagenten * kerkgeboden = aangezien de zondagsmis doorgaans door (vrijwel) alle Wie kan dit lezen René van Weeren
De naam van de parochie kan ik niet helder krijgen, en de namen van de genoemde personen kunnen wellicht ook anders Wie kan dit lezen René van Weeren
Dag Sanne, Ik ben vrijwilligster in het NHarchief en weet dat er naar info over deze Gillis van Breen wordt gezocht Hulp gevraagd e.m de groot
En een totaal foto: Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Inwe
Hoi, ik ben op zoek naar de complete naam van deze schilder. Een deel is duidelijk leesbaar, een deel niet. Wie kan mij Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Inwe
Hallo Chris, Zoiets dacht ik inderdaad ook. Dan zit ik op het goede spoor. Bedankt! Groet, Chantal Hulp gevraagd Chantal
Ik lees geen Utregt, eerder een afkorting die mogelijk naar Westg[raftdijk] verwijst. Hulp gevraagd ChrisvD
Trigesimo: letterlijk dertigste, hier in de betekenis van een herdenkingsmis die de 30ste dag na iemands dood werd afkortingen begrafenissen Andreas
Hallo Geert, Heel erg bedankt voor de ontcijfering!! Hier kan ik wat mee. Groet, Chantal Hulp gevraagd Chantal
met een hiaat: Koenraat Kornelis Haan, jongman tot Oosthuysen, met Jannetje Pieters, jongedochter te Utregt, de bruyd Hulp gevraagd Geert Ouweneel
Beste Van Weeren, De gewone betekenis van trigesimo kende ik, maar de betekenis in de katholieke ritus als dienst bij afkortingen begrafenissen Derom
Geert, hartelijk dank voor de transcriptie en de uitleg van Superscriptie. Ik leer elke dag weer bij. Utrechtse Superscriptie uit 1629 JW Kooistra
De spam is inmiddels verwijderd, dank voor de melding. Lastige tekst Bossche protocollen 1693 Mariët Bruggeman
Superscriptie: Besloten of geheim testament, - iterste wils beschikking, door den erflater zelf, of door een an der voor Utrechtse Superscriptie uit 1629 Geert Ouweneel