Reactie Onderwerp Auteur Datum
Kleine poging, maar deels onscherpe foto. Supplierende vertoont renercentlix! Anthone Fournois ... wonende tot Moord (1667) HANS VAN LANDSCHOOT
Michel Hartelijk dank voor de aanpassingen. Hans Felix Archief Antwerpen 1500 Hans Van Landschoot
Hallo Geert en René, En nogmaals heel hartelijk bedankt! Ik ben blij dat ik dit toch nog voorgelegd heb aan het forum doop 1636 Amsterdam Sanne
Hallo René en Geert, Dank jullie allebei heel hartelijk weer! Ik ga Amsterdam op een hele nieuwe manier bekijken nu ik ondertrouw 1640 Sanne
Compareerden als voorn Jan Rutgerssen van Groningen, woonende int Romenijbootsteechje, out 26 jaer, noch een moeder ondertrouw 1640 Geert Ouweneel
Sijmon Olferstz luitenant Duifje Dierx Eepke Huiters* Sjouke Olfers Olfert * Is zeer waarschijnlijk gelijk aan Ypke doop 1636 Amsterdam René van Weeren
Compareerden als vooren Jan Rutgerssen van Groningen, woon[end]e int Romeriij Bootssteechjen* out 26 jaer noch een ondertrouw 1640 René van Weeren
De tekst bestaat uit een opsomming van de volgende namen: Symon Olfertsz, luitenant, Duifje Dierx, Eepken Huiters doop 1636 Amsterdam Geert Ouweneel
Hartelijk dank ! De Belder Dirk Joris
Dit is een transcript van een doopinschrijving. De originele is te vinden hier: https://search.arch.be/nl/zoeken-naar De Belder Andreas
De inhoud van dit stukje tekst is volgens mij als volgt: Schepenen van den beversche in Loker sullen believen te Wat zou dit kunnen zijn Geert Ouweneel
Hallo Geert, Wat een werk! En wat een prachtig document, heel hartelijk bedankt! Hartelijke groet en nog een fijne dag Notariele akte 1627 Amsterdam ivm vertrek met de WIC Sanne
Aanvulling: in de amrge op blad 1 staat; Wonende in Worcum in Vrieslant Notariele akte 1627 Amsterdam ivm vertrek met de WIC Geert Ouweneel
In den name des Heeren Jeus Christi, Amen. In den jaere des liefs onses Heeren duysent ses hondert seven en twintich Notariele akte 1627 Amsterdam ivm vertrek met de WIC Geert Ouweneel
Ah, op die manier, helemaal duidelijk nu ;) Oplossingen paleopuzzel nr.100: Last van de Spanjaarden Mariët Bruggeman
En hierbij pagina 2, linksonder herken ik het merkteken van Sijmon. Hartelijke groet, Sanne Notariele akte 1627 Amsterdam ivm vertrek met de WIC Sanne
Enkele aanvullingen: Henrick van Eynde vettewarier pro se et nomine van Katlinen Joos int Ghoor/ onder Wustwesele, Janne Felix Archief Antwerpen 1500 Michel G.
@Michiel, In beide gevallen heb je gelijk. De 2e nvl. van Organist is Organisten. @Aurelia van der Molen De peettante is Duitse akte ChrisvD
Dank jullie wel voor de informatie! Ook voor de link naar de Ortssippenbuecher. Weer nieuwe informatie gevonden. Duitse akte Aurelia van de…
Hallo René, Wat een ontzettend interessante informatie weer, heel hartelijk bedankt! En wat fijn dat je zelfs die sluis ondertrouw 1631 Amsterdam Sanne
iungste is het niet: Organisten? Duitse akte Michiel
Het gaat niet om de foto. Ik heb in mijn transcriptie de doorhalingen overgenomen van de foto. Na het uploaden zijn de Oplossingen paleopuzzel nr.100: Last van de Spanjaarden Frits DERKSEN
Hieronder gegevens van de fam. Brüggemanns uit de OSB Logabierum: https://www.ortssippenbuecher.org/browsemedia.php Duitse akte ChrisvD
Mons. Caspar Hooft, Regierungs-Copiist hie- selbst, des Mons. Johann Hooft, Deich-Exe- cuteurs zu Norden ältester Sohn Duitse akte ChrisvD
Compareerden als vooren Sijmon Olfertss van Worckum out 27 jaeren, geen ouders hebben[de], geass[istee]rt met Ebbe ondertrouw 1631 Amsterdam René van Weeren