Reactie Onderwerp Auteur Datum
Beste Tim , je schrijft: Op de oudere zegels denk ik eigenlijk gewoon staat: Wouter v.d. Stake * Sche * Hoesden Ik zie Tekst op schepenzegels - Eind 14e eeuw herman
Pauwel, Van harte bedankt voor de verbeteringen en aanvullingen. Breda 1598 - Vraag om tekst te verbeteren en aan te passen. Hans Van Landschoot
1675 Appostille verleent op de requeste bij Jaxken van Leuwen, weduwe van Willem Gertis ende bij Jan Theuws ende Nyel Hulp gevraagd bij transcriptie Geert Ouweneel
Beste Tim, dank je wel voor je uitleg, het was mij niet duidelijk dat je deze zegels in Den Bosch op het oog had! Hoe Tekst op schepenzegels - Eind 14e eeuw Otto Vervaart
15 Ten dage ondergeschreven is voor mij etc.[?] gecompareert in proprien persoone 16 Peeter Jan Jacop Jan Kerstiaenss[en Breda 1598 - Vraag om tekst te verbeteren en aan te passen. Pauwel
Beste Geert, allereerst bedankt voor alle inspanningen. Ik heb nog een vraagje. Het stukje tekst hierboven (dat ik als Hulp gevraagd bij transcriptie Fred
1 Ten dage onderges[chreven] is gecompareert in proprien persoon[en] Peeter 2 Jan Jacop Jan Christiaens zone, zoo voor Breda 1598 - Vraag om tekst te verbeteren en aan te passen. Pauwel
met anderhalff libra kruyt, halff peper ende halff gember tot thins, oock aen den huyse Well, voorts die contributie Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Op den 6en Aprilis hebben Jan Theuws ende Nyel Segers den gewoenlicken eedt gepresteert. In oorconde bij ons stadtholder Hulp gevraagd bij transcriptie Geert Ouweneel
Opdracht voor Peter Remmen van den halven hoff de Hoennigen genoemt. Wij, Henrick Wilkenhuysen, scholtis, Tilman Buys Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Opdracht van Jan Janssen tot behoeff van Peter Lenssen Wij, Henrick Wilkenhuysen scholtis, Mathijs Hebben ende Herman Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Rentebryeff voor Mathijs Janssen, burger tot Gogh, wegen Peter Hermens, alias Jaspers Wij, Henrick Wilkenhuysen scholtis Hulp gevraagd bij transcriptie Geert Ouweneel
Opdracht voor Peter Deckers van Peter Kerchoff erffgenaemen 1675 Wij, Mathijs Hebben, des scholtisampts, Thomas Heyllen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Dag Otto, dank voor je reactie. Ik heb deze oorkonden met zegels allemaal gezien bij het BHIC zelf om het beter te Tekst op schepenzegels - Eind 14e eeuw Tim van de Staak
https://stadsarchief.breda.nl/collectie/archief/genealogische-bronnen/d… Ik ga Breda 1598 - Vraag om tekst te verbeteren en aan te passen. Pauwel
Deze opdracht kan vevallen. Is dubbel aangevraagd hulp bij transcriptie gevraagd Fred
Deze opdracht zit er dubbel in. Kan vervallen Hulp bij transcriptie gevraagd Fred
Ik vergis me, die pagina was al geupload. In plaats daarvan de laatste van dit gedeelte van de boedelbeschrijving. Groet Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
Voor de zekerheid nog pagina 1 van de boedelbeschrijving toegevoegd. Met vriendelijke groet, Arie Eijgenraam Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
Inderdaad ben ik erg blij met deze hulp. Bedankt!! Hulp gevraagd bij transcriptie Fred
@Anneke, je geeft de goede richting aan! In de beeldbank van het Brabants Historisch Centrum, https://www.bhic.nl Tekst op schepenzegels - Eind 14e eeuw Otto Vervaart
En de volgende pagina. Bijvoorbaat dank Arie Eijgenraam Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
Beste René en Pauwel, Dank voor jullie antwoorden. Ik zal de voorgaande en volgende pagina's uploaden in deze serie. Met Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
Bij deze de afbeelding. Gevraagd: Transcriptie Nederlandse zin + naam 1875 Chiem
Dank René. Dat verklaart een hoop! Gevraagd transcriptie Nederlandse naam ca. 1900 Chiem