Reactie Onderwerp Auteur Datum
Deel 3 Peter Rut Andriessoen[en] van den Laeck XIIa junii a[nn]o XVc XVII [12 juni 1517] bij coope gedaen tegen Arnde Rijsingen 2 René van Weeren
Deel twee Andries Arnt Andriessoen[en] van den Laeck XIIa junii a[n]no XVc XVII [12 juni 1517[ bij coope gedaen tegen Rijsingen 2 René van Weeren
Hierbij vast de eerste, interpunctie en hoofdlettergebruik als in huidig taalgebruik Van Outellair, sterffman, cum s[ui Rijsingen 2 René van Weeren
Hartelijk dank voor je hulp Geert nalatenschap Harrit Martens 1640 Eric
Beste Geert, Die pagina is er wel. Zie https://watstaatdaer.nl/forum/oplossing-paleopuzzel-102-een-visioen-uit… Paleopuzzel nr. 102: Een visioen uit Goirle, 1616 Paul de Wit
gerechticht Henrick Bexkens ende Gertien Millen eluyden ende haere erven allet sonder argh ofte list, in oirconde der Hulp bij Transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Rentbrieff voor Peter van Aerssen tot behoeff van den scholtis A. v. Bodinckenhuysen Wij Henrick Linders, richterboede Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Transport voor Dirick Goossens tot behoeff van Herman van den Kerkchoff Wij Henrick Linders, richterbode, in plaetse en Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Faes de Wollewever in qualiteyt als momboir van het naergelaetene onmondich kint van Harrit Martens zaliger ende den nalatenschap Harrit Martens 1640 Geert Ouweneel
prout littere scabinales quas tradiderunt clarius continent Latijnse zin ???? Pauwel
René, dank voor deze info. Hiermee is in elk geval een vraag van mij opgelost. Hoe en waar kwam mijn voormoeder Helena 16 juli 1683 ondertrouw Erik
Ik denk dat er beide keren "ex utraque" bedoeld wordt, Guido Nog twee gaatjes .... Michel G.
Dank je wel Pauwel voor de eerste versie! Bosch protocol 1185 265R JW Merkx
Beste Geert, Hartelijk dank voor deze service. Groet, Arie Eijgenraam Hulp bij transcriptie Arie Eijgenraam
INPACHTGEVING [...] Johannes van Langel filius quondam Johannis van Langel duas pecias terre sitas in parrochia de Zonne Bosch protocol 1185 265R Pauwel
Blad 298 en tevens laatste Rijsingen 2 Ria van de Laak
Blad 297 Rijsingen 2 Ria van de Laak
Blad 296 Rijsingen 2 Ria van de Laak
Dank Andreas, ik ga je tips uitvoeren! Mocht ik ergens toch niet uitkomen, dan weet ik jullie zeker te vinden. Groetjes Dagboek van oma Myriam Schrover
Omdat ik geen aparte pagina zie om de oplossing van deze paleopuzzel te plaatsen, doe ik het hier. Informatie genomen Paleopuzzel nr. 102: Een visioen uit Goirle, 1616 Geert Ouweneel
Beste Otto, bedankt voor je hulp. Transcriptie en duiding Gerrit
Rentbrieff voor Jan van den Kerkchoff tot behoeff van de aermen tot Bergen Wij Peter Janssen, richterboede, in plaetse Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel
Dank je René! Groet, Carina Frans onderwerp 1462 Carina
Beste Chris, De aantekening 'akte v[er]leent' wijst er op dat het huwelijk voltrokken is in Landsmeer. Helaas zijn de 16 juli 1683 ondertrouw René van Weeren
Een poging: Het genoemde huwelijk werd gesloten onder de werking van de procuratie verleend in 1462 door de genoemde Frans onderwerp 1462 René van Weeren