Reactie Onderwerp Auteur Datum
Bouden Snoye vercocht Arnoude Snoye sijnen sone alsulken achtendeel 2. als hij hadde ende houdende was in een huys cum Nog enkele ? tekens 1433 Antwerpen Michel G.
Dt is dan de doop in 1747 [ van een mogelijke oudere broer Joh. Caspar] in dezelfde kerk en met dezelfde vader voor Nieder-Ohmen (D) - doop in 1750 in Evang. Kerk Helena
Beste Chris, ik snap niet dat je het kan lezen…! Enorm bedankt! hartelijke groet, Sanne een uitdaging... Sanne
verbetering: Tagel[öhners] een uitdaging... ChrisvD
Tigchelwerk Gem. Weener Trijntje Jans, Wittwe des Tagel[ohners] Harm Berends, zu Tigchelwerk. Gem. Weener. 79 (neun u een uitdaging... ChrisvD
Michel, dat was een leerzame, ik ga eens goed kijken naar deze schrijfwijzen. Groet en bedankt Guido Heel onduidelijk schrift toch een poging 1431 Antwerpen Guido Snoeys
Ter aanvulling: Hodierna die qua est 9a Aug[ustii] 1670 comparuit coram adm[o]dum r[everend]o et clar[issi]mo d[omi]no aanklacht wegen concubinaat 1670 René van Weeren
SR #18 f 146 r 001 1. Bouden Snoeye vercoopt Jacobe Willemssone ende Michiele sijnen sone XX schellingen grooten 2 Heel onduidelijk schrift toch een poging 1431 Antwerpen Michel G.
Met het Latijn in het begin en aan het eind kan ik niet uit de voeten. De rest lukt me wel. Eodiem die . . . . . . ess aanklacht wegen concubinaat 1670 Geert Ouweneel
Dank je wel Pauwel voor je aanvullingen. schepenakte uit Breda 1688 Eric
Dag Pauwel, ik vermoed dat deze Jan Marcensoen (van Vessem) dezelfde is als Jan zoon van wijlen Marselis van Vessem uit Bosch protocol 1185 8V JW Merkx
Dank je wel voor je antwoord, ga ik zeker doen,ik kom er nog op terug Schilder Casper Yolanda
https://watstaatdaer.nl/forum/krankzinnige-cornelis-1 Krankzinnige Cornelis Pauwel
Voor een waardeinschatting zal je hem moeten laten taxeren, al zijn deze schilderijen (net als die van je andere vraag) Schilder Casper René van Weeren
Veel succes Guido Heel onduidelijk schrift toch een poging 1431 Antwerpen Guido Snoeys
De notaris heet Isaack Leempoel. schepenakte uit Breda 1688 Pauwel
ws. Cornelis Bouart schepenakte uit Breda 1688 Pauwel
r. 6 ... arrestanten ende aenleggeren ... r. 8 ... bij derselver vonnisse ... kantlijn: met ander affairens ... schepenakte uit Breda 1688 Pauwel
Edele ende weerde heeren burghmrs ende schepenen slandts vanden vrijen Supplierende verthoent reverentelick Joanna Lans Krankzinnige Cornelis Geert Ouweneel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roland_Fr%C3%A9art_de_Chambray Vertaling inventaris 1666 ChrisvD
Mogelijk: Roland Fréart https://www.google.nl/search?tbs=cdr:1,cd_min:1600,cd_max:1800&tbm=bks&… Vertaling inventaris 1666 ChrisvD
Je transcriptie is goed, maar wie die persoon is kan ik ook niet vinden. Vertaling inventaris 1666 Geert Ouweneel
Beste meneer Ouweneel, verder in de inventaris staat dit item. Als vertaling had ik momenteel “eenen boeck architectuer Vertaling inventaris 1666 Charlotte Backx
Geert Ouweneel, hartelijk dank voor je snelle reactie! Overlijdensacte Mary Potter Tineke
Wauw, dat is heel wat informatie die je hebt gevonden. Ik ga die doorsturen. Nogmaals mijn hartelijke dank voor de Overlijdensacte Mary Potter Tineke