Reactie Onderwerp Auteur Datum
Een kaffebed is een bed gevuld met kaf. Het laatste woord is misschien beter te ontcijferen aan de hand van een groter kaste bed René van Weeren
1. Johannes filius quondam Johannis Merck medietatem ad se spectantem in hereditaria pactione XII lopinorum siliginis Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Zie bijlage Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Broer roorda
Niet zo simpel. Heb je nog tekst van hetzelfde handschrift, zodat ik meer kan vergelijken? Hieronder alvast de eerste Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Andreas
1. Johannes filius quondam Johannis Merck medietatem ad se spectantem in hereditaria pactione XII lopinorum siliginis Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Hallo René, sorry je hebt helemaal gelijk.. ik bedoelde de afbeelding die je in de bijlage hebt geplaatst. Ontzettend Hulp bij transcriptie gevraagd bij een doopinschrijving uit 1753 Gresnigt
Ik denk dat je de verkeerde afbeelding hebt bijgevoegd, aangezien dit een begraafinschrijving betreft. In bijlage de Hulp bij transcriptie gevraagd bij een doopinschrijving uit 1753 René van Weeren
Cornelia van Leersum, huisvrouw van Lau- rens Gresnich, buiten de Weertpoort aan de Vegt, naast de kruitmolen, laat na Hulp bij transcriptie gevraagd bij een doopinschrijving uit 1753 Geert Ouweneel
Johannes filius quondam Johannis Merck medietatem ad se spectantem in hereditaria pactione XII lopinorum siliginis Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Datum 11 aprilis, [feria] quinta post Quasi modo [geniti] [1426] . Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Ik zoek hulp bij het lezen van de juiste woorden tussen en onder de rode streepjes. Ik lees de tekst tot nu toe verder Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Broer Roorda
april 1426 https://denbosch.hosting.deventit.net/MediaViewer/Imageviewer/126385113… Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Beste Joep, Andreas en Geert, hartelijk dank voor jullie transcripties! Hieronder volgt de transcriptie. En zoals Oplossing Paleopuzzel 103: Moedige moeder vs. opdringerige onderschout
Hieronder de oplossing: Voor den officier Verclare ick onderschreven Judith Croonen oudt ontrent drie ende twijntich Johan Lieftingh misdraagt zich - alwéér
Andreas, Hartelijk dank, heb nooit geweten dat mijn opa mijnwerker is geweest. Fijne feestdagen gewenst en een gezond en Trouwakte Jo Strijbosch
Hierbij het geschrevene. Misschien zijn niet alle familienamen correct, maar deze weet je mogelijk zelf al. Homberg, am Trouwakte Andreas
René, heel hartelijk dank weer! Erik Ondertrouw Walen of evt Hugenoten? Erik
W[alenkerk] Compareerden als vooren Jan Penninck van Doornick*, soldaet te waeter, woon[ende] in de Haerlemer- straet en Ondertrouw Walen of evt Hugenoten? René van Weeren
* = Valenciennes Ondertrouw Walen of evt Hugenoten? René van Weeren
De eerste inschrijving (de twee tekens bovenin de linkermarge zijn alleen merktekens) Den 9 october 1655 W[alen]K[erk] Ondertrouw Walen of evt Hugenoten? René van Weeren
Deze eerdere akte zag ik ook...wellicht helpt het met bepalen van de info... Ondertrouw Walen of evt Hugenoten? Erik
Beste Ward, e Jacob van Hal bij het RKD werkte in de achttiende eeuw. Dit schilderij is van veel later datum en Wie is deze kunstschilder? Otto Vervaart
deel 2 Trouwakte Jo Strijbosch
Beste René, bedankt voor je hulp. Fragment Leenboek van Merksem en Schoten van de heer Berghen 16de eeuw Gerrit Verhoeven
Ruelen Fragment Leenboek van Merksem en Schoten van de heer Berghen 16de eeuw René van Weeren