Reactie Onderwerp Auteur Datum
@Stephan: Als je naar een specifieke pagina wenst te verwijzen op search.arch.be, dan moet je zelf de link aanpassen. Je Perina? Andreas
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventari… Perina? Andreas
Dag Stephan, Ik vermoed dat de link linkt naar het hele bestand, heb je wellicht de datum er bij? Perina? René van Weeren
Bedankt reeds voor de antwoorden, de link naar de akte is: https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat Perina? Stephan
Ik kom een eind, alleen een woord en de naam van de doper kan ik niet helemaal thuisbrengen. Wellicht kun je de link Perina? René van Weeren
wordt vervolgd Bosch protocol 1197 98V Pauwel
(1) heeft doen overbrengen alderhande houtwerck van schoorsteenmantels, deelen vande solders, plavuijsen, glasramen Oplossing Paleopuzzel nr. 104: Dat doet een drossaard toch niet! Andreas
Heb ook nog o.a deze. Deze is ondertekend met arm.de.vriendt.1936. Ik zie op internet alleen , a de vriendt. is dit ik kan er niets van maken. corexalto
euh dan hier het volledige schilderij ik kan er niets van maken. corexalto
Dank Andreas en Michiel! Alle goeds, Marc Verzoek transcriptie: Nicolaus Cock Sibilla Schot Marc
Ik kan de akte ook niet lezen. Gaat het om Perina Michaelis J(acob) J(an) Domus, ged. 18-08-1644 in Rijsbergen, dochter Perina? Jeanne
pred: = predicant zie ook de d in het woord Woerden Verzoek transcriptie: Nicolaus Cock Sibilla Schot Michiel
Nicolaus Cock ende Sibilla Schot sijn op de getuijge- nisse van d(omine)e Jacobus Cralingen pre(ster) tot Woerden, als Verzoek transcriptie: Nicolaus Cock Sibilla Schot Andreas
Beste Herman, Mijn dank voor het hele gepuzzel. Ben weer wat stapjes verder gekomen. Ik heb een scan aangevraagd van " Gerrit v. den Sande en Pillinck Lochem Alexander van …
Alexander: Dit is wat ik er van gevonden kon krijgen. Mogelijk is e.e.a al bij je bekend, maar je weet maar nooit.... Ik Gerrit v. den Sande en Pillinck Lochem herman
achter uw: hier staat m.i. de afkorting van Uw WelEdel Gestrenge Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Wim
Klopt. Boekel ligt in departement 126 Bouches du Rhin ( Monden van de Rijn) Wat staat hier weergegeven? herman
Volgens mij een fantasieopschrift. op een modern bord ca 1989? naar aanleiding van 200 jaar herdenking franse revolutie Tekst op bord herman
Enkele aanpassinkjes: r.06: seeckeren r.16: ende mantel r.18: incommen r.20: ende dat ... aenstonts r.21: ende met r.27 Johan Lieftingh misdraagt zich - alwéér Andreas
Beste René, dank voor je reactie, heeft me goed geholpen. Het laatste woord lijkt ‘Tiek’ te zijn, mogelijk te vertalen kaste bed Mark
Ik wil u heel hartelijk bedanken voor de lezing. Op die twee woorden na is alles heel mooi in mijn artikel in te passen Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Broer Roorda
OVERDRACHT 1. Johannes filius quondam Johannis Merck medietatem ad se spectantem in hereditaria pactione XII lopinorum Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Bijlage is helaas niet in hetzelfde handschrift. Ik post hierbij mijn lezing van deze tekst, waarbij niet alles even Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Andreas
Beste René, Dank voor je snelle reactie! Groet, Jan Wi kan helpen bij de laatste stukjes, Ondertrouw Amsterdam, 1632 Jan Thijm
Compareerden als vooren Lambert Dirckss Visscher van Weesp, snijder, out 20 jaer vertoon[ende] acte van inteeckeninge Wi kan helpen bij de laatste stukjes, Ondertrouw Amsterdam, 1632 René van Weeren