Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dankjewel Andreas! Plaats in overlijdensakte (19e eeuw, Geleen - Limburg - Nederland) Guillaume
De link hieronder geeft je een lijvig overzicht van alle mogelijke beroepen in de volkstelling van 1930. Je juiste Beroep 1930 Andreas
Heb je meer tekst om te vergelijken? Groter fragment of link naar online register? Nu kan ik er niks van maken. Beroep 1930 Andreas
Heiliger Hubert Ronckaerts geboren in Waldenraeth (vandaag Waldenrath, juist over de grens, zo'n 25 km van Geleen) vader Plaats in overlijdensakte (19e eeuw, Geleen - Limburg - Nederland) Andreas
Ik zou ook rekening houden met de stad Gulik (Jülich), als ik dit tweede fragment bekijk. Er staat iets als Gulicwen plaatsbepaling in doopakte Andreas
dank je wel voor je reactie. Ik heb nog een andere doop gevonden, waar ongeveer hetzelfde staat, nu bij de moeder, en plaatsbepaling in doopakte Rob Bruin
Hier inderdaad een 11-jarige kind, Cathelijntge, de dochter van Davidt Passchiers. Een woord blijft mij onduidelijk Akte weeskamer 1634 René van Weeren
Beste René, het is duidelijk dat ik nog een hoop moet leren, want ik heb het verkeerde stuk uit het document gesneden Akte weeskamer 1634 Erik
mindige = mondige Akte weeskamer 1634 René van Weeren
De rolverderling is iets anders: het gaat over het ca. 4-jarig weeskind Emmerensken, dochter van Heyndrick Daniels(en) Akte weeskamer 1634 René van Weeren
Beste Pieter, Leuk dat je een reactie geeft. Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan naar de familie van Bostelen en het Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn
Bedankt Andreas, hier komen al veel bouwmaterialen in voor. :) Oplossing Paleopuzzel nr. 104: Dat doet een drossaard toch niet!
erg leuk om zoiets uit 1771 te lezen ik weet niet of het verre familie is maar de naam albert wordt nog in de familie Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen p.van bostelen
Mijn dank is groot! Echt heel erg bedankt! Dijkgraaf vs Bontenbal Caspar Bontenbal
tot zijne coten: naar zijn woonst (huis, hok, kot,...) off niet behoort tot de zin zoals reeds eerder vermeld: Een Dijkgraaf vs Bontenbal Andreas
Heb je een idee wat "tot zijne coten" betekent? En "off niet actum in sinte oels schou"? Dijkgraaf vs Bontenbal Caspar Bontenbal
Ik vermoed dat gesclachturft afgeleid is van het werkwoord slagturven, een manier van veenwinning. Zie hiervoor bvb Dijkgraaf vs Bontenbal Andreas
Top! Dit is al meer dan ik had... Heb je ook een idee wat dit precies in normaal Nederlands betekent? Dijkgraaf vs Bontenbal Caspar Bontenbal
een poging, maar niet zeker van alles die saeck tuisschen den dijckgraeff ende Claes Michielszoon den boenten bal van Dijkgraaf vs Bontenbal Andreas
Erg bedankt, René! Dat wist ik niet. Hartelijke groet, Wilma Wat zou Van der Heijden van zijn baas hebben gestolen? Wilma van den Brink
verw is een oude schrijfwijze voor verf Wat zou Van der Heijden van zijn baas hebben gestolen? René van Weeren
Ik vermoed dat hier Gelukste staat, wat zou kunnen duiden op Glückstadt in Sleeswijk-Holstein, Duitsland. Tip : veel plaatsbepaling in doopakte René van Weeren
Beste René , Hartelijk dank voor de transcriptie. Er ging inderdaad een stukje aan vooraf maar hierin staan alleen en Cartularium Henk de Kleijn
Kennelijk begint het op de bl;adzijde er voor, gezien enkele terugverwijzingen in dit deel van de tekst. Ik ben onzeker Cartularium René van Weeren
Beste allen Bedankt voor de tips en de info. Hiermee kan ik alvast verder. Perina? Stephan