Reactie Onderwerp Auteur Datum
1. Peter Snoeye Janssone wilen geseten te Wilmersdonc vercocht Katlinen Kalfsteerts wettich 2. wijf Jacob Tijsmans ende Verkoop van land Wilmarsdonk 1475 Antwerpen graag controle Michel G.
Heel hartelijk dank, Andreas en René om hier licht in de zaak te brengen! geboorteakte Franciscus Mu(e)l 8/4/1601 Sint-Pauwels Veerle Heyman
Een aantal dingen lees ik anders. 10 Perinam Michaelis ex Cornelio et Anna Fruijtop [con]iug[u]m na[tam] 8 hora 5 ves Perina? Pauwel
De voornaam van de meter lijkt mij Marie te zijn geboorteakte Franciscus Mu(e)l 8/4/1601 Sint-Pauwels René van Weeren
Het is de bovenste. Moeilijk om alle namen te lezen, maar hier alvast een poging. Den selven dage gedoopt 't kindt van P geboorteakte Franciscus Mu(e)l 8/4/1601 Sint-Pauwels Andreas
Hallo Andreas, Wat ben jij grondig, dank je wel! En je hebt ook precies mijn vraag beantwoord, want de overledene trouwt 1773 begrafenis (tekst in het frans) Sannne
Dank! Fijn dat u het heeft gevonden. Het is dus een replica van een afbeelding op de kist met de relikwieën van de Latijns opschrift tegeltje Jeroen Wortel
Le trente novembre 1773 est mort Antoine Dumaine agé de septante six ans veuve d'Excolastique Bauduin et fut inhumé le 1773 begrafenis (tekst in het frans) Andreas
http://www.vallenajerilla.com/berceo/abadleon/expansionmonasticaenlario… Een voorbeeld van zo'n tegel Opschrift Latijns opschrift tegeltje Andreas
Heel hartelijk bedankt Andreas! Hartelijke groet, Sanne doop Philippus Josephus 1718 te Maubeuge FR Sannne
en de rechter tekst Latijns opschrift tegeltje Jeroen Wortel
een totaalbeeld Latijns opschrift tegeltje Jeroen Wortel
Dank, ik vermoedde ook al asellus (ezel) te lezen maar kon het niet plaatsen. Ik post nog een overzicht en de andere Latijns opschrift tegeltje Jeroen Wortel
Ik maak er voorlopig SCS ASELLUS - SCS EMILI [...] van, voluit Sanctus Asellus, er staat een afkortingsstreepje boven de Latijns opschrift tegeltje Otto Vervaart
Kun je een volledig beeld posten? Latijns opschrift tegeltje Andreas
klederen, lijwaeten, juweelen lijwaeten: lijnwaad Huwelijk Esther Dias Lorenzo en Jacob Mendes Chumaceiro Andreas
lijkt mij om Leger te gaan 20 baptizatus est Philippus Josephus filius leg(itimus) Antonii du Maine et Mariæ Scholasticæ doop Philippus Josephus 1718 te Maubeuge FR Andreas
Dank voor de snelle en uitgebreide reacties- hier kan ik weer verder mee! Hulp bij transcriptie Rob Louwe
Op huyden den 22e April anno 1651 compareerden voor mij Adriaen Lock, notaris etc, in presentie van de nabeschreven Verklaring over verwantschap, Amsterdam 1651 Geert Ouweneel
Ik zie dat Rene me voor is geweest . Maar hierbij alsnog mijn poging: Aen mijnen Heeren de burghe~ Meesteren der stadt Hulp bij transcriptie herman
Het is een beetje haastwerk, maar hierbij een eerste poging: het gaat duidelijk om de wolkammer Aen mijn heeren de Hulp bij transcriptie René van Weeren
René, ik sluit me hier bij aan. Clerical betekent hier niet clericaal (kerkelijk), maar wel betrekking hebbend op het Beroep 1930 Andreas
en deel 2 van de scan Hulp bij transcriptie Rob Louwe
Ik vermoed dat het 'clerical' is Beroep 1930 René van Weeren
Het gaat om het beroep van Susie Rosenthal, regel 42. Beroep 1930 Iris Poleé