Reactie Onderwerp Auteur Datum
link naar archief: https://archief.amsterdam/indexen/deeds/e1f9fcb0-c5b9-497f-a4bf-4bb745d… Ondertrouw Amsterdam 1609 Jacqueline
That's what they call a terrible handwriting! I guess our friend Victor didn't want others to read his poems before he Victor Hugo French Manuscript text c. 1895? Andreas
Beste Geert, Dank voor het snelle antwoord ik kan weer met een gerust hart verder met mijn verhaal. Een betekenis van d Ord: Ab Visser
De ordinaire (normale) verpondingen (soort belasting) Een betekenis van d Ord: Geert Ouweneel
Yes my apologize Rene. I meant to say around 1885 near his death. Typo mistake Victor Hugo French Manuscript text c. 1895? Michael
Geen p van prima Als de beginletter uitvergroot zie ik een duidelijke 1 Daaromheen vervolgens een grote lus om na de 1 brief impost Herman
Ik meen er de p van prima in te zien, dus ook 1 januari. brief impost Andreas
Leuk gedaan Michel, ok ik had toch niet teveel fouten. Ik ben me wel aan het blind staren op l14 'tradidit clarius Wouter Corloy Henricxss te Merchem verc Peteren Soys pff lastig Guido Snoeys
ik lees 1sten januarij brief impost herman
Heel veel dank! Hulp transcriptie akte okt 1632 Anne
Op huyden compareerden voor mij openbaer noatirs ende de nabeschreven getuygen Aelbert Henricx, poortier van de Cleyne Hulp transcriptie akte okt 1632 Geert Ouweneel
Beste J.V., bij de datum staat er volgens mij geen getal, het heeft op het eerste gezicht wat weg van een B; zou het om brief impost Otto Vervaart
1. Wouter Corloy Henricxssone woenende te Mercxhem vercocht Peteren Soys 2. Janssone die V scellingen groten brabants Wouter Corloy Henricxss te Merchem verc Peteren Soys pff lastig Michel G.
boek: “Het vreemde woord” 3 e druk; 149 - 150: Cavent: borg Caveren: borg blijven; voor iemand caveren = voor iem de rato caverende PPL
I will have a look, but the date is improbable, as Victor Hugo died on 22 May 1885. Victor Hugo French Manuscript text c. 1895? René van Weeren
Rene, super snel - hartelijk bedankt ! Huwelijk te Amsterdam Arnold Bettray
Jan Lourisz[en] Den XXVIen novemb[ris] 1594 Ten dage, jare en[de] voor commiss[ariss]en v[oor]sz[eyt] co[m]pareerden Jan Huwelijk te Amsterdam René van Weeren
"De term is mij bekend. Wat slordig geweest met het typen." Dat begreep ik wel hoor. ;-) Transcriptie Notariële akte 1776 Pauwel
Kan iemand mij meer vertellen over hetgeen gehuurd wordt. Zijn het twee objecten? Weet iemand meer te vertellen over de Transcriptie Notariële akte 1734 André Gresnigt
Waarschijnlijk is dit adres boerderij De Lente in Weteringburg ben ik zojuist te weten gekomen. Hulp bij transcriptie Martijn
Allen ontzettend bedankt voor de transcriptie en de aanvulling. met vriendelijke groeten, André Transcriptie Notariële akte 1776 André Gresnigt
Vermoedelijk lag deze in de sectie Burgerveen van de Haarlemmermeerpolder. Opvallend: de vestigingsdatum is in 1868, het Hulp bij transcriptie René van Weeren
Bedankt voor je hulp Rene. Dit betreft een bladzijde uit het bevolkingsregister van de gemeente Haarlemmermeer. Ringd Hulp bij transcriptie Martijn
Dag Martijn, Een kleine tip: voor de oplossing is het soms handig om of een hele bladzijde te laten zien, of een link in Hulp bij transcriptie René van Weeren
Hartelijk bedankt voor de hulp! Is weer duidelijk nu voor mij. Hulp bij transcriptie Martijn