Reactie Onderwerp Auteur Datum
Anna Knijff bejaarde dochter achter St Pieter nalatende haer moeder met consent gesoncken in de Bruijerkerke ovelijden Anna Knijff herman
Bedankt Rene voor het voorlopige antwoord, Goed om alvast te weten. akte uit 1609 van Jan Sijmonssoon van den Broeck, folio 348 rechts Jan van den Broek
Dag Jan, Nog geen volledige transcriptie, maar wel een voorlopig antwoord. Op folio 348 verso staat inderdaad de naam akte uit 1609 van Jan Sijmonssoon van den Broeck, folio 348 rechts René van Weeren
Volgens mij is dat het nummer van de brief (Nr. 13) Welk jaar? René van Weeren
Hartelijk dank. De betekenis van het gedeelte na '42' ontgaat me nog wel. Het jaartal 1842 is heel goed mogelijk gezien Welk jaar? J.P. van der Spek
28 juny 1842 (de 8 in het jaartal 'ligt plat') Welk jaar? René van Weeren
hallo allemaal, dank je zeer voor deze waardevolle hulp! Carlo Mechelen schepenakte 13 maart 1600 - nog een beetje hulp nodig Carlo van Eysendyck
Bedankt Michel voor je hulp! Schepenbrief uit het Antwerps Schepenregister van 1421 Gerrit Verhoeven
Dank je wel Geert Daarmee is de tekst weer compleet! 1624 trouwakte Barendrecht René Huijzer
https://www.regionalebeeldbank.be/beeldbank/1132162 Mechelen schepenakte 13 maart 1600 - nog een beetje hulp nodig Paul vdh
René , Hartelijk dank. Jan van den Broek deel van de doopinschrijving 21 dec 1681 van Gijsbert en catharina Jan van den Broek
21 Gijsbert et Catharina, frater et soror, f[ilii] Jo[ann]is Gijsbert Ariens et Annae, ux[oris]. Susc[eptrix] Cathlyn deel van de doopinschrijving 21 dec 1681 van Gijsbert en catharina René van Weeren
Enkele kleine aanvullingen: 1) het begint met de namen van de twee schepenen: J[acob van] Cranendonck / J. [vanden] Mechelen schepenakte 13 maart 1600 - nog een beetje hulp nodig Michel Oosterbosch
Mijn poging: Gielijs vander Hoeven Jans sone was vander Hoeven van Brechte vercocht Gielijse vanden Hoeven Gheertssone Schepenbrief uit het Antwerps Schepenregister van 1421 Michel G.
“… … Catharina Wijnackers, lest weduwe van mr. Rombout vanden Scriecke, cum tutore extraneo heeft verco ch t aen heer Mechelen schepenakte 13 maart 1600 - nog een beetje hulp nodig Jan Dröge
idd pbre is voor presbytre Mechelen schepenakte 13 maart 1600 - nog een beetje hulp nodig Paul vdh
Hallo Nicky, Volgens mij staat er in het Duits Gutets zegner Vornames In Plats Von Nonkel Desire Tekst op foto soldaat Marjolein Kinkel
een pbre lijkt me een presbytre (presbyter) Mechelen schepenakte 13 maart 1600 - nog een beetje hulp nodig Arcimboldo
Beste Rene, Ik heb het inmiddels uitgezocht samen met het regionaal archief Tilburg. Het lijkt de juiste akte, zijn naam akte uit 1609 van Jan Sijmonssoon van den Broeck, folio 348 rechts Jan van den Broek
Beste Rene van Weeren, Bedankt voor je reactie. Ik heb deze akte gevonden via open archieven, mogelijk heb ik daarna akte uit 1609 van Jan Sijmonssoon van den Broeck, folio 348 rechts Jan van den Broek
Dank jullie wel voor jullie hulp. Ik was eigenlijk heel blij met Beegden, omdat mij dit een logische geboorteplaats leek hulp gevraagd bij ontcijferen geboorteplaats henk dijkman
Dag Otto, Ja tis een heel lastig stuk om uit te schrijven. Bijna niet te doen haha deel 3 chumaceiro jairvandijk
Ben je er zeker van dat dit de correcte akte is? Ik kan in de laatste tekst op 348 en de eerste tekst op 348verso deze akte uit 1609 van Jan Sijmonssoon van den Broeck, folio 348 rechts René van Weeren
Bedankt Michel; - vernueght ; betekenis van volledig , tot tevredenheid of zo ? (vernoegen ???) 'Yngelse nobele' en op Hier mis ik nog ...1421 Antwerpen Guido Snoeys
Hallo Geert, erg bedankt voor de hulp. Het gaat steeds beter dank zij jullie ondersteuning. Mechelen schepenakte 13 maart 1600 - nog een beetje hulp nodig Carlo van Eysendyck