Reactie Onderwerp Auteur Datum
OVERDRACHT Johannes filius quondam Johannis de Boerden hereditariam pactionem unius modii siliginis mensure de Need help transcribing latin record for Jan son of the Jan van Boerden 1509 Pauwel
Dankjewel !!! vervolg 1 Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans john strouwen …
Toegang Bosch' Protocol Inventarisnummer 1278 Folionummer 258 - Verso; 259 - Recto Datum 2/1509 Jaar in Paasstijl 1508 Need help transcribing latin record for Jan son of the Jan van Boerden 1509 Pauwel
Bosch' Protocol https://zoeken.erfgoedshertogenbosch.nl/detail.php?nav_id=16-1&id=12641… https://zoeken Need help transcribing latin record for Jan son of the Jan van Boerden 1509 Pauwel
Part 1 apparently didn't post, so here is part 1 Need help transcribing latin record for Jan son of the Jan van Boerden 1509 Steve Barnhoorn
Coram Reijdt et Bitter comp[a]r[u]it die E. Johan Luloffs raetsvrundt der stadt Deventer als volmechtich van joffrouw 1617 schepensignaat arnhem Pauwel
tenus ad proles praedictas quae minorennes sunt, oneratae quibusdam vasis siliginis erga pauperes in Stevort, nec non ab vervolg 1 Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans Pauwel
Beste, Hier moet ik echt wel eens een studie van maken. Het is een beetje zoals de apotheker die het onleesbaar Moelijke acten Antwerpen 1425 Guido Snoeys
Nog 3 onduidelijkheden. Volgens mij zijn het telkens eigennamen. 1. Boudewijn Snoye vercocht Waernaer Braelscap een huys Moelijke acten Antwerpen 1425 Michel G.
Kan iemand helpen met de transcriptie aub? 1617 schepensignaat arnhem Tim
Met bijzondere dank! Ik heb de verbeteringen aangebracht. Het zal wat gemakkelijker zijn om het geheel vertaald te Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans john strouwen …
Volgens mij een paar aanpassingen, maar houd me aanbevolen voor andere suggesties: Reverend e ad modum ac per illustris Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans René van Weeren
Thank you Rene - your assistance is very much appreciated. Luke J. Jan Pouwels Vos - Delft weeskamer Luke J
Dear Luke, There is a reference to the document of December 1579 in the document itself, but not in the index. Given the Jan Pouwels Vos - Delft weeskamer René van Weeren
Rene your detailed answer appeared immediately after me sending a reply to your initial response. Does the 1579 document Jan Pouwels Vos - Delft weeskamer Luke J
Thank you Rene. Go to stadsarchiefdelft.nl. On the front page enter Jan Pouwelsz Vos and hit search. On the search Jan Pouwels Vos - Delft weeskamer Luke J
Dear Luke, In summary: it is a regular document made up with the masters of the local Orphans' Chamber when a widow(er) Jan Pouwels Vos - Delft weeskamer René van Weeren
Dag Ingrid, In dit geval is er geen sprake van een patroniem, maar staat er: et Mariae uxoris = en van Maria, zijn https://www.regionaalarchieftilburg.nl/zoek-een-persoon/registers/82161510-385a-11e0-bcd1-8edf61960649 René van Weeren
Ja, ik had de link voor de download al gegeven. Moelijke acten Antwerpen 1425 Pauwel
op twe oude scilde Moelijke acten Antwerpen 1425 Pauwel
Beste Pauwel en Guido, hier een wat grotere versie van de akte op deze scan, sowieso is dat wel handig bij dit register Moelijke acten Antwerpen 1425 Otto Vervaart
The date is 19 November 1580, but the document seems also to contain a reference to a previous document from 1579. Rest Jan Pouwels Vos - Delft weeskamer René van Weeren
met -ae- inderdaad ;-) testament uit 1714 Pauwel
Moeilijk niet ? Moelijke acten Antwerpen 1425 Guido Snoeys
Bedankt alweer voor de deskundige hulp hier. Nu lees ik het inderdaad ook, soms ben je zelf blind voor iets. Schaeperaye testament uit 1714 Chrit Damoiseaux