Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag John, Excuses voor mijn late reactie. Bedankt voor het onderzoek en de antwoorden. Signatuur van de vader komt zelfs Gevraagd: Transcriptie Belgisch/Franse Initialen + Achternaam Chiem
@ René van Weeren Bedankt voor de vertaling Vertaling latijnse huwelijksakte 1740 Toon Wagemans
Last page 17th Century French Manuscript? Robert
Misschien 't Goij ( Utrecht) ? parochie Goyerze / Goierze in het bisdom Utrecht ? herman
In de oorspronkelijke tekst staat geen sus, maar ius. Dat leidt tot de volgende (vrije) vertaling: Op de dag van de 8e Vertaling latijnse huwelijksakte 1740 René van Weeren
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QSQ-G9C4-C7W1 Vertaling latijnse huwelijksakte 1740 Pauwel
Ik lees het zo: De gemeente Deventer staat er buiten. Er staat ( vereenvoudigd) datJohan Lulofs procuratie heeft van 1617 schepensignaat arnhem herman
T is me niet duidelijk: is de familie Crijts iets schuldig aan de gemeente Deventer? En handelde Lith in naam van 1617 schepensignaat arnhem Tim
Heel veel dank voor deze transcriptie!!! Ik kwam er niet uit. Hier en daar een paar woorden. Dit helpt wel een volgende Notariele akte Leiden 17e eeuw René
De in de akte genoemde jaren 1473 en 1486 slaan op de jaren waarin de desbetreffende rentebrieven voor het eerst zijn 1617 schepensignaat arnhem herman
Hartelijk dank René van Weerenvoor de vertaling Vertaling begraafakte Toon Wagemans
Iedereen bedankt voor het meedenken. De puzzelstukjes vallen in elkaar. Ik ken de gezinskaarten van Hedel en daar staat doopakte 1731 uit Bokhoven RK René Huijzer
Na wat zoeken de juiste link gevonden: https://docplayer.nl/167573853-Gezinskaarten-hedel-w.html Op bladzijde 22 staat doopakte 1731 uit Bokhoven RK Andreas
https://docplayer.nl/174970675-Gezinskaarten-hedel-j.html Hieruit blijkt dat de familienaam van (der) Draad is, en Heel doopakte 1731 uit Bokhoven RK Andreas
sorry, moet natuurlijk Hendrina zijn doopakte 1731 uit Bokhoven RK Andreas
den 13 augusti baptisatus est ex Heel Jacobus pater Cornelis Wijnsteker mater Hendricka van Drodt p: Geret Wijnstekers doopakte 1731 uit Bokhoven RK Andreas
Velden O1773-004 - 02-06-1773 - blz. nr. 9 Op de tweede [van de maand] is overleden Henricus Bollen, geboortig van Wees Vertaling begraafakte René van Weeren
quod attestor Hermans (de notaris) laatste vervolg van Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans Wim
Hartelijk dank voor de snelle reactie! Waar is mijn oudvader geboeren? Eduard Albracht
obiit 1a hujus = hij is overleden de eerste dezer (dus 1 augustus) De afkorting M.Sp.Sti. staat voor Mensa Spiritus M:Sp:Fti: René van Weeren
Beste Pauwel, bedankt voor de transcriptie! Schepenbrief uit het Antwerps Schepenregister van 1443 Gerrit Verhoeven
Ik lees hier Stessteym; dat zou een fonetische weergave kunnen zijn van Stettin, destijds een Duitse havenstad Waar is mijn oudvader geboeren? René van Weeren
In den name de Heeren, Amen. Bij den innehouden van desen openbaren instrumente zij kennelijck eenen iegelijcken dat in Notariele akte Leiden 17e eeuw Geert Ouweneel
Waw, zelfs bij nacht en ontij werd dit verder ontcijferd! Respect! vervolg 3 Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans john strouwen …
supplicans ea, qua par est, reverentia dignitati vestrae quatenus necessariam pro hac permutatione facienda licentiam vervolg 3 Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans Pauwel