Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag Sanne, Het stuk is korter dan op eerste gezicht lijkt, de akte eindigt op de 7e regel van de 2e bladzijde. Ik heb Breda 1517 René van Weeren
Omdat nog niemand zich heeft gewaagd aan deze puzzel, doe ik graag een voorzet. Mét gaten weliswaar en zeer zeker niet Oplossing paleopuzzel 111: Een lazaret bij de molen in Grave, 1471
En pagina 2.... Breda 1517 Sanne
Beste Christian, veel dank hiervoor, dit is echt handig, dank ook vooral aan alle teamleden van Wat Staat Daer en de Nieuw: zoeken in het forum Otto Vervaart
Bedankt allemaal! Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar Marc
@Chris en @Pauwel, dank voor de correcties en aanvullingen! De c van cui is nogal anders dan de c van cum... Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar Otto Vervaart
dwz. van de armenkas begraven Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar ChrisvD
Nog vermeld wordt: de mensa pauperum Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar ChrisvD
uiteraard, dank je Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar Pauwel
Het betreft een akte uit de plaats Rekken in het buurtschap Borculo ik kom er niet uit het is wel een lange tekst Dave
s implici Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar ChrisvD
in cœmiterio cum missa semplici Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar Pauwel
Een beginnetje met de nodige onzekerheden en hiaten. Actum den 2 Augusti 1637 coram Judicr. ... Erschienn Cath. als Bets ik kom er niet uit het is wel een lange tekst Andreas
Ik lees: Cui administrata ... Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar ChrisvD
Beste Marc, het lijkt wel of de pastoor in1667 ineens overging tot een nog erger kriebelschrift. Volgens mij hort het Parochieregister begrafenis - moeilijk leesbaar Otto Vervaart
Beste Dave, Dit is zeker geen eenvoudige tekst. Ik heb nog geen transcriptie voor je, maar wat ik nu kan lezen betreft ik kom er niet uit het is wel een lange tekst René van Weeren
Sorry Pauwel, Ik ben nog niet zover om jou finnesse te benaderen. vb voir of voer blijft moeilijk...geloefden of Nog te verbeteren aub 1447 Antwerpen Guido Snoeys
nog wat aanvullingen 1. Aert vander Lynden ende Katline Peter Smit dochter syn wittic wijf setten terstont in handen Nog te verbeteren aub 1447 Antwerpen Pauwel
Mijn versie, maar aanpassingen en verbeteringen welkom XIIII julio 1. Aert vander Lynden ende Katline Peter Smit dochter Nog te verbeteren aub 1447 Antwerpen René van Weeren
Diens relatie tot de bruid is weggelaten, deze omissie komt wel vaker voor. Door wie word Colomba Haim geassisteerd René van Weeren
Claes Kaljeman Door wie word Colomba Haim geassisteerd René van Weeren
Goedemorgen René, Zo, dit lijkt me met een moeilijke, heel erg bedankt! Hartelijke groet, Sanne Breda 1513 Sanne
Mijn poging, verbeteringen welkom Bovy[n]k Heessel qua[m] Lijsbeth Jan Alairtsdochter mit Henricken Jans Wevers- zone Breda 1513 René van Weeren
Beste Geert, Ontzettend bedankt, heel duideljk nu. Bedankt voor de moeite. Jair van Dijk Een dienstmeid word mishandeld jairvandijk
Op heeden den 11e September in den jaare seventien hondert vijftig compa- reerde voor mij Jan Rijpland, openbaar notaris Een dienstmeid word mishandeld Geert Ouweneel