Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hoe moet ik … het lezen? :-) Tekst van Anthony van Lith Erik van Lith
salvo q[uod] ip[s]e a[ut] sui q[ui]tabu[n]t ad pl[acitu]m Graag correctie enkele woorden nog 1446 Antwerpen Pauwel
Rene, Dank voor de transcriptie. Hoe moet ik 'voir sijnen broeder'? Hans Aelbertsz is een broer van Antoni van Lith? Tekst van Anthony van Lith Erik van Lith
een paar aanvullingen r. 2 ... eius uxor[i] ad vita[m] sup[er]st[itis] ... r. 3 ... stucke[n]s lants ... (zo ook r. 5 = Graag correctie enkele woorden nog 1446 Antwerpen Pauwel
Renë hartelijk dank voor de snelle oplossing Dionisius Deschamps trouwt te Brussel 10-8-1700 Hieron mouwen
De eerste getuige is p[res]b[yte]r = priester. De tweede getuige is amita sponsi = tante van de bruidegom Dionisius Deschamps trouwt te Brussel 10-8-1700 René van Weeren
Niet alles, maar een flinke aanzet: ... aensprake van Anthoni van Lith om van Ha[n]s Aelbertsz betaelt to sijn van eene Tekst van Anthony van Lith René van Weeren
dankjewel voor de snelle reactie schepenbank Budel 1651 Henry Duisters
Met enkele aanpassingen ook in de andere regels op eene peene van hondert en[de] vijfftich guldens te v[er]bueren dye schepenbank Budel 1651 René van Weeren
Bedankt Rene voor deze geweldige 'fine tuning' Graag correctie enkele woorden nog 1446 Antwerpen Guido Snoeys
Compareerden ook Claas Leendertse voornt. en Bastiaen Cool, verclarende ten versoeke alsvoren Lijsbet de Jong voorgemelt Notarisakte uit 1733 onecht kind pagina 2 Geert Ouweneel
1. Heynric Goessems geseten Schoeten verc[ocht] Willem Scherengels 2. ende Laurette Snoys eius uxor e ad vitam su[sce]pt Graag correctie enkele woorden nog 1446 Antwerpen René van Weeren
Heel erg bedankt Chris fijn dat er behulpzame mensen zijn zoals jij. Weer een stapje verder.. Trouwen in Tunhout Miranda
De index bevestigt de 30e. https://genealogie.arch.be/511/511_0002_001_00388_000/0_0157 Trouwen in Tunhout ChrisvD
November 30 Trouwen in Tunhout ChrisvD
cum dispensatione in bannis duobus et tempore clauso iuncti sunt matrimonio Jacobus de Wals et Elisabeth Lijsen Testes Trouwen in Tunhout ChrisvD
https://genealogie.arch.be/511/511_0001_126_00013_000/0_5591 Trouwen in Tunhout ChrisvD
gounsfaiges = gounsdaiges negenbron = negen uren heymelicheuden = heymelicheiden Oplossing paleopuzzel 111: Een lazaret bij de molen in Grave, 1471 René van Weeren
Mijn poging: lazersche off ander man borg[her] alle sondaighe hebben end[e] halen elc van o[r]en in der kercken te grave Oplossing paleopuzzel 111: Een lazaret bij de molen in Grave, 1471 René van Weeren
Dit maak ik van de eerste 5 regels. Ook hier nog gaten, onzekerheden en fouten. Lazersthe off ander man voergeschreven Oplossing paleopuzzel 111: Een lazaret bij de molen in Grave, 1471 Andreas
Hallo René, Weer razendsnel, dank je wel! Ik weet genoeg zo hoor, doe geen moeite verder, Hartelijke groet en een fijne Breda 1517 Sanne
Dag Sanne, Het stuk is korter dan op eerste gezicht lijkt, de akte eindigt op de 7e regel van de 2e bladzijde. Ik heb Breda 1517 René van Weeren
Omdat nog niemand zich heeft gewaagd aan deze puzzel, doe ik graag een voorzet. Mét gaten weliswaar en zeer zeker niet Oplossing paleopuzzel 111: Een lazaret bij de molen in Grave, 1471
En pagina 2.... Breda 1517 Sanne
Beste Christian, veel dank hiervoor, dit is echt handig, dank ook vooral aan alle teamleden van Wat Staat Daer en de Nieuw: zoeken in het forum Otto Vervaart