Reactie Onderwerp Auteur Datum
Geachte mevr. van Waarden-Koets, In het bevolkingsregister vind ik een Jan Lukas die op 9 juli 1897 in Vlissingen komt Bevolkingsregisters Zeeland Roald Perbal
Hallo René, Jeetje wat knap dat je dit eruit kunt halen! Dank je wel! gr. Carina 1469 Carina
Ik vrees nog niet alles goed, en een woord kan ik niet goed thuisbrengen. Correcties en aanvullingen welkom! 1. De voirs debet akte graag nog controle 1443 Antwerpen René van Weeren
Michiel, dank, ik kende deze plaats nog niet en lijkt me een betere optie! Spaens Gelderlant René van Weeren
https://genwiki.nl/limburg/index.php?title=Overkwartier_van_Gelre Spaens Gelderlant Michiel
Veert behoorde namelijk tot Opper Gelre of het Overkwartier van Gelre: https://genwiki.nl/limburg/index.php?title Spaens Gelderlant Michiel
Ik denk dat Veert, eerst een zelfstandige stad en sinds 1 juli 1969 deel uitmakende van Geldern in Duitsland, bedoeld is Spaens Gelderlant Michiel
Er staat Veert, bedoeld is vermoedelijk Weert Spaans Gelderland is het gebied van Gelre dat tijdens de Tachtigjarige Spaens Gelderlant René van Weeren
René, bedankt voor het meedenken Schepenbank Budel 08-04-1643 Henry Duisters
De naam van de hoeve of een verwijzing naar de eigenaar daarvan (Staepel). hellicht = helft Schepenbank Budel 08-04-1643 René van Weeren
Een voorzichtige poging na de afbeelding bewerkt te hebben (zie bijlage) It[em] noch heft Henrick ty[m]merma[n] dye 1469 René van Weeren
Jacob Pieter Jansen Marij Engels Pieter van der Maas Leuntje Willems Doopregister Westerkerk Asd. 1698 René van Weeren
een aantal suggesties voor de Latijnse tekst r. 1 Bruxell[ensis] r. 2 habuerit r. 3 detegere r. 11 diffamabant Betekom - Pitet (Latijn). Pauwel
Goedemorgen Geert, Wat een werk weer, maar wat een ontzettend waardevolle informatie..! Heel hartelijk bedankt voor alle 1502 (2 blz) Sanne
Jan Aertssone, scepene in Ghinnicken quam Herman van Zelbach und lide dat hij vercocht heeft Peteren Goderts sone van 1502 (2 blz) Geert Ouweneel
.. en pagina 2 1502 (2 blz) Sanne
Oeps, in aanvulling op bovenstaande zie ik nu dat er al 17 kopers waren en geen 16, want vier namen genoemd en dertien Nazien transcriptie transportakte Alexander Thijs
Wederom heel erg bedankt Geert voor de transcriptie en René erg bedankt om de Meyendagen te verduidelijken. Ik leer weer Nazien transcriptie transportakte Alexander Thijs
Dag Alexander, Ter aanvulling: met meyendagen wordt heer meer specifiek 1 mei van elk jaar bedoeld. De eerste mei was Nazien transcriptie transportakte René van Weeren
Groote Houtstraet Hans van Leeuwen, Gesubstitueerde Schout van Overveen etc. vercoopt Gonert Gerritsz van Beuyl, Hans Nazien transcriptie transportakte Geert Ouweneel
Hier zijn de teksten van 4 verdwenen grafstenen uit de nabijgelegen kerk van Heks. Misschien kan het helpen (moest het verweerde grafsteen Peter Vanbrabant
Linksonder aan de zijrand meen ik Ao XLI te zien... verweerde grafsteen René van Weeren
Ik heb hem in Photoshop wat bewerkt, zie onderstaand. Het maakt het niet veel eenvoudiger, maar wel is bijvoorbeeld verweerde grafsteen René van Weeren
Letters alleen op de rand van een grafsteen komt wel degelijk voor. In mijn woonplaats ligt er zo'n steen in het portaal verweerde grafsteen Geert Ouweneel
Zoals ik nu begrijp komt de afkorting voorsz. van voorszeyde i.pv. voorschreven wat ik eerst dacht. Voornt is dan een Nazien transcripties 17e-eeuwse transportakten Alexander Thijs