Reactie Onderwerp Auteur Datum
dankjewel, Andreas! Duitse geboorteakte 1835 detail 2 Melanie van Ov…
Graag nogmaals jullie hulp. Rechts staat het huwelijk van mijn voorouders op 11 mei 1709 te Heusden. Ik lees de naam van Boedelinventaris Cora
Een correctie: de naam Raesvelt is juist, maar de informatie over de officiersnamen die ik gisterenavond laat aanreikte Vraag omtrent (onder)trouw. Otto Vervaart
De akte loopt mogelijk nog door, gezien het ontbrekende woord in de laatste zin Cornelis Van den Dorth, goutsmit, en[de] Schuld René van Weeren
Heel hartelijk bedankt! Vraag over een straat Elsa
Beste Jair, de zogeheten officiersboekjes geven vanaf begin achttiende eeuw uitsluitsel over de namen van militaire Vraag omtrent (onder)trouw. Otto Vervaart
Sorry voor mijn late reactie, Rene. Bedankt , ik ga hier verder op studeren. Thx Antoni Waterloo's huis verkocht aan Henrik ? valentijn
Das dieses Civilstands Register des Gebornen im Jahre 1835 in Ehringhausen welches 3 N. enthält, gemäß Verordnung dem Duitse geboorteakte 1835 detail 2 Andreas
Dank voor je interesse in dit archiefstuk, mede getekend door schilder Jordaens. Zoals ik heb begrepen wordt deze Schilder Jacques (Jacob) Jordaens Alexander Thijs
waar staat 'voorsz' als afkorting voor ? Schilder Jacques (Jacob) Jordaens Arie Blanker
Bedankt voor de snelle reactie! Boedelinventaris Cora
@Geert, ik dacht echtg dat er Schrassert stond, die achternaam ken ik, maar jouw transcriptie is de juiste! Boedelinventaris Otto Vervaart
Beste Cora, ik lees het als volgt: 4e Capittel van inschulden Den heer Schrassart is wegens deszelfs vrouw zal[iger]r Boedelinventaris Otto Vervaart
4e capitalen [of: capittel] van inschulden Den heere Brossart is wegens desselfs vrouw zaliger aen de boedelhoudersse Boedelinventaris Geert Ouweneel
Wij uts[upra] dat op den 1e februarii a[nn]o 1680 bij ex[ecuti]e derzelver stede vercoft is aen Baernt Jansz voor Henrik Antoni Waterloo's huis verkocht aan Henrik ? René van Weeren
Beste Valentijn, hier voor ieders gemak en snelle transcriptie de scan uit toegang 5061, Archieven van de Schout en Antoni Waterloo's huis verkocht aan Henrik ? Otto Vervaart
Bedankt Rene 'te gheven' kon ik er niet direct van maken .. Het blijft een uitdaging Guido Verwarrende akte 1422 Antwerpen Guido Snoeys
Een paar aanpassingen, maar nog niet alles opgelost 1. Kerstiaen Roelens end[e] Lisbeth van Oerde[re]n sin wettich wijf Verwarrende akte 1422 Antwerpen René van Weeren
Const[itueer]t. Kennelijk was de opsteller van plan nog de locatie van de juwelier te vermelden, maar heeft dat Vraag over een straat René van Weeren
Ja, maar ik heb daar geen tijd voor. Duitse geboorteakte 1835 detail ChrisvD
correcte link https://archief.amsterdam/indexen/deeds/5fb6a617-62af-4513-8abe-cc7d5d2… Antoni Waterloo's huis verkocht aan Henrik ? Andreas
Mijn versie penultima Octobris 1549 Jacques Speelberch eaigiet de cinquante et troys ans plumachier et Marcq De Cocq Compagnie Andreas
Dankjewel, ChrisvD. Is het mogelijk om de Duitse letterlijke tekst weer te geven? Duitse geboorteakte 1835 detail Melanie van Ov…
dit maak ik ervan...nog niet gecontroleerd Penultima Octobris 1549 Jacques speelberch eaigiet de cinquante et troijs ans Compagnie freek
Daar staat dat de autoriteiten bij de jaarlijkse controle geconstateerd hebben dat de dopen in het jaar 1835 keurig Duitse geboorteakte 1835 detail ChrisvD