Reactie Onderwerp Auteur Datum
Fol. 3/5 Mr. Claes Gillis Antwerps Schepenregister WG II 1546 ff. 197-199 Alexander Thijs
Fol. 2/5 Mr. Claes Gillis Antwerps Schepenregister WG II 1546 ff. 197-199 Alexander Thijs
Ik zie het nu inderdaad, toch zou ik nog steeds 9 zeggen, ook op basis van de maand/dag aanduiding. Vind de stijl van de Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? OD
Onder het cijfer 9 staat heel duidelijk een streepje naar rechtsboven, waar minder inkt in zit. Vandaar 2. Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? Paul Snijders
Ik lees hier ook 1698 Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? OD
Ik heb nog wel aan 9 gedacht, maar niet aan 4. Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? Paul Snijders
Het jaartal is 1648, niet 1628. Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? M.
Interessant! Hadden ze dat in 1628 al? En is het dan 9 februari? Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? Paul Snijders
9 / 2 is m.i. de datum. Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? Wim
Een poging: Menso Luigies van Clateringe heeft mij de kommissie tot de Jacht in 't collegie van de Edelmogende Staaten Register Jacht- en visakte 1794 Paul Snijders
Archieven is weer terug. Wat een mooie stadsrekeningen. Ik zie het woord lijnwaad niet zo 1, 2, 3 staan, maar geloof het transcriberen van deze zin uit de stadsrekening van mechelen Paul Snijders
PS. Baersdonck is de naam van een versterkt huis in Grubbenvorst, een Gelders leen in die Limburgse plaats - en het Wat is de naam die bij deze handtekening hoort? Paul Snijders
Geert: bedankt! Transcriptie weeskamerakte 1609 Poortvliet H.P. Westdorp
Hallo Otto, Hartelijk dank voor de vertaling van van de ontbrekende stukken tekst. Groeten Peter Wat schrijft de notaris in de gearceerde velden? Peter Aben
Kijkend op https://www.archieven.nl naar andere posten in deze stadsrekening, aangenomen dat het nog steeds om 1369-1370 transcriberen van deze zin uit de stadsrekening van mechelen Otto Vervaart
Dat kan natuurlijk, als men een w zo kon schrijven en er een ‘nieuwe steen’ is in Mechelen. transcriberen van deze zin uit de stadsrekening van mechelen Paul Snijders
Werkt niet oud nederlands.. Bru
Ik lees: her jacop van den millenstene priester berbele syn keefs dochter en de jan meester s zeghers keefs zone vanden transcriberen van deze zin uit de stadsrekening van mechelen Otto Vervaart
Beste Jolien, dit zijn geen s'en maar twee ff'en: joffr[ouw] Katherine. Er is een horizontaal streepje waardoor het een middeleeuwse naam Otto Vervaart
... millenstene priester berbele syn keefs dochter en jan meester zeghers keefs zone vanden millenstene 1 mortel Zoiets transcriberen van deze zin uit de stadsrekening van mechelen Paul Snijders
Beste Peter, hier mijn aanvullingen en kleine aanpassingen: Geregistreerd te Boxmeer den negentienden Januari 1800 Wat schrijft de notaris in de gearceerde velden? Otto Vervaart
Toeval: bijkomende verdienste, buitenkansje. Toevall Geert Ouweneel
Op den 26en february 1609 present t''generale collegie Vergadert zijnde d'erffgenamen wijlen Maiken Thonin, weduwe Transcriptie weeskamerakte 1609 Poortvliet Geert Ouweneel
Ergens kwam ik nog tegen Marinus Crijns(e) backer. Men wist niet of het een achternaam of een beroepsaanduiding was. Transcriptie weeskamerakte 1609 Poortvliet H.P. Westdorp
Hartelijk dank Rene, voor deze transcriptie, inclusief vertaling! Ik heb enige tijd zitten kijken op het derde woord, en Huwelijk Oisterwijk 1610 Louis van Veenendaal