Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
Hier en daar nog wat bij te punten, maar het begin is er: 15 april 1330 Wi Diederic Claus sone ende Arnoud Emonts sone Wie wil voor mij deze 14e eeuwse akte transcriberen? Ed van der Vlist 30-05-2023
Zo komen we er wel! Wie wil voor mij deze 14e eeuwse akte transcriberen? Ed 30-05-2023
Bedankt zover! Hoe zouden jullie de relaties in de tweede tekst interpreteren? Korstijn, Hille, Aernt en Heinric zijn Wie wil voor mij deze 14e eeuwse akte transcriberen? Sjuul 31-05-2023
Zo interpreteer ik het ook: Wouter Meelman had vier kinderen: Maes, een dochter gehuwd met Aernt Stamelaer, Aernt en Wie wil voor mij deze 14e eeuwse akte transcriberen? Ed 31-05-2023
In regel 7 van de eerste tekst misschien: ... en(de) allen vorco(m)mer af te [do]ene die [da]er [op i]s of comen mochte Wie wil voor mij deze 14e eeuwse akte transcriberen? Pauwel 30-05-2023
Dat klinkt aannemelijk! Wie wil voor mij deze 14e eeuwse akte transcriberen? Ed 30-05-2023
Dankjewel Ron, ik leer hier zo veel van. Probleem is dat de trouwakte van de ouders nog niet te vinden is terwijl we Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Bernadette van… 22-03-2021
Beste Bernadette, het valt alvast kort samen te vatten: de namen van de getuigen worden niet genoemd. De bruidegom werd Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Otto Vervaart 22-03-2021
Dag Bernadette, Volgens mij heb je een van de kandidaten al eerder voorgelegd: ik zie in de digitale index van het BHIC Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? René van Weeren 23-03-2021
Dag Bernadette, De vader van de bruidegom heeft ingestemd met dit huwelijk (consent); de broer van de bruid heeft Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Ron 22-03-2021
Dank voor julie hulp. Ik denk er toch een bevestiging in te vinden van welke familie de bruid deel uitmaakte. Ook haar Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Bernadette van… 22-03-2021
Dag Bernadette, ik weet niet of je inmiddels ben gevorderd maar heb nog even een nabrander die je wellicht kan helpen Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Ron Rots 24-03-2021
Beste Renee, Opnieuw dank voor het meedenken. De Jan Willem die met Jenneke Claes trouwde, wordt in twijfel getrokken Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Bernadette van… 23-03-2021
Beste Ron, Dank nog voor deze aanvulling, als beginnend stammboomonderzoeker leer ik elke dag van tips en het meedenken Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Bernadette Van… 24-03-2021
Dag Bernadette, het hoeft niet persé zo te zijn dat de moeder is overleden! Invaliditeit behoort wellicht ook nog tot de Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Ron 22-03-2021
hierbij vergroting doopakte Gijsbertus wie zijn de meter en peter van Gijsbertus nadine 19-10-2020
hartelijk bedankt voor de suggesties. wie zijn de meter en peter van Gijsbertus nadine 20-10-2020
Franciscus Vermeulen? En Anthonia de Baeght? wie zijn de meter en peter van Gijsbertus Petra 20-10-2020
Ick onderscreven Johan Maximiliaen Bardoel lijde ende bekenne aen Michiel Segersz volgens gehoudene rekeninge schuldich Wie zou er een transcriptie van deze brief kunnen maken? Geert Ouweneel 24-04-2023
Hartelijk dank, Geert. Ik begrijp dat nu dat het een schuldbekentenis betreft. Wie zou er een transcriptie van deze brief kunnen maken? Maarten Hermanussen 24-04-2023
een eerste zet. 1 Gelieve voor mijn heere de commissaris ten versouck 2 van Joogilloen ter causen van zijen wijfve h---- Wie zou hiermee kunnen helpen? nadine 11-02-2020
en een 2e poging: Gelieve u mijn heere de commissaris ten versoecke Van joo(st) gilloen? ( vouw in papier) ter causen Wie zou hiermee kunnen helpen? heihorst 11-02-2020
Nog een derde poging: Gelieve u mijn heere de commisarris ten versoucke van Joos Gilloen ter causen van zijnen wijsene Wie zou hiermee kunnen helpen? Geert Ouweneel 13-02-2020
Ik heb een scherpere foto toegevoegd. Wiens signatuur is dit? Tessa 09-11-2022
Heel hartelijk dank, Godfried. Dit helpt mij weer een eind op weg. Wijkboek Elsa 25-05-2021